Ga naar inhoud

[DM600] Pli jade Cifs mount probleempje

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo allemaal,

Ik heb een klein probleempje bij het mounten op een netwerkschijf,

Ik heb een cifs mount aangemaakt, met als mountpunt /media/hdd.

ondanks wat gestotter bij het afspelen af en toe (waarschijnlijk aan het netwerk te wijten) loopt alles goed.

Nu wil ik een voor de test een hdd in de 600 bouwen, waarbij ik dacht dat dat deze als mountpunt /media/hdd zou moeten krijgen.

Dus voordat ik de schijf inbouw wil ik het mountpunt van de netwerkschijf veranderen.

Ik had hem op /media/server1 gezet, opgeslagen en opnieuw gemount.

de melding mounten gelukt verschijnt op het scherm, er komt een groene v achter dit mountpunt te staan,

maar wil ik een opname maken dan verschijt de melding : opname mislukt. het opslagmedium is niet toegankelijk.

Wie weet raad, via de zoekfunctie kom ik niet verder.

Alvast bedankt, DjKolk.

p.s. ik weet weinig van unix (evt via telnet) af, dus ik doe alles via het menu van Pli.

Geplaatst:

hallo Daf2000

bij het instellingenmenu wat jij laat zien, staat bij mij de naam van de mount,in mijn geval mount1.

De naam heb ik niet gewijzigd, ik kan ook niet voor iets anders kiezen.(omdat de hdd er nog niet inzit waarschijnlijk)

wel alvast bedankt voor het meedenken, bij jouw antwoord schrok ik al even dat ik zoiets over het hoofd had gezien.

DjKolk.

Geplaatst:
Origineel bericht van: djkolk
bij het instellingenmenu wat jij laat zien, staat bij mij de naam van de mount,in mijn geval mount1.
De naam heb ik niet gewijzigd, ik kan ook niet voor iets anders kiezen.(omdat de hdd er nog niet inzit waarschijnlijk)

Dat klopt.
"Eigenlijk" kan er nu niks fout gaan, maar blijkbaar toch wel. Ik kan je nu alleen maar verder helpen als je toch telnet induikt. Ik geef dan wel de commando's, lukt dat?
Geplaatst:

Hallo allemaal,

het probleem is opgelost, na de wijziging naar /media/server1 ,de wijziging opgeslagen en opnieuw gemount,

Vervolgens ben ik naar het bovenstaande scherm van Daf2000 hierin de splitsgrootte gewijzigd, en de opgeslagen,

hierna de splitsgrootte teruggezet en opgeslagen, de Dm600 herstart en nu wordt er via de instelling /media/server1 opgenomen.

Daf2000 bedankt voor het meedenken, misschien kan ik je hulp nog gebruiken als ik vandaag of morgen de hdd ga inbouwen.

alvast bedankt, DjKolk.

Geplaatst:

hallo Daf2000,

voordat je de fout in de Image zoekt, in eerste instantie ben ik niet naar het opname scherm gegaan, maar alleen het mountpunt veranderd.

Ik weet niet of het voldoende is om na de mountpunt wijziging even maar het opnamenenu te gaan om vervolgens alleen voor opslaan te kiezen.

Ik kan het op het moment even niet testen, ik heb getracht de hdd in te bouwen en ben tegen een nieuw probleem aangelopen,

hij blijft in het pli openingsscherm hangen, hiervoor zal ik een nieuw topic openen.

groetjes DjKolk.

Geplaatst:

Je moet inderdaad een nieuwe opnamelocatie instellen. Dan is alleen "opslaan" al genoeg, reboot enzo is niet nodig. Ik zal 't hier 'ns naspelen en kijken of 't logisch is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen