Ga naar inhoud

[Dm600] na HDD inbouw, opstartprobleem

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Je hebt een DM en dan wil je steeds meer.

Na wat images geprobeerd te hebben, voorlopig heb ik (eigenlijk de vrouw des huizes) voor de Pli gekozen vanwege stabiliteit en gebruiksvriendelijkheid.

Omdat ik af en toe wat gestotter in mijn opnames heb, mijn nas is wat traag dacht ik een hdd in te bouwen.

Om te testen heb ik een gebruikte hitachi DK23BA-60 6.01 Gb harde schijf bemachtigd.

deze volgens de user manual ingebouwd, maar helaas.

De box lijkt op te starten je hoort de hdd ratelen maar hij blijft in het (mooie, maar je wil toch meer) 2de groene Pli-jade hangen

met de tekst thank you for choosing Pli.

Omdat de vrouw des huizes zo thuiskomt en waarschijnlijk toch tv wil kijken dacht ik, snel de hdd eruit en opnieuw opstarten zonder hdd.

Nu heb ik zonder harddisk hetzelfde probleem, is hier een snelle oplossing voor of moet ik na een kleine ruzie de box opnieuw flashen ?

Alvast bedankt, DjKolk.

Geplaatst:
Origineel bericht van: dAF2000
Druk eens op de OK knop... komt er dan iets in beeld?

Lijkt idd dat ie geen signaal krijgt, dan blijf je dat scherm ook zien.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Oef, net op tijd de oplosing gevonden,

de ok toets deed niks, maar de menu toets wel, voor 1 tv-modus gekozen,

er kwam toen een zender in beeld die geheel uit cijfers bestond, maar alleen zwart beeld gaf,

naar het goede boeket genavigeerd, een nederlandse zender geselecteerd, en ik kon weer kijken.

Toen nogmaals de hdd ingebouwd met hetzelfde probleem, dit was op dezelfde manier op tet lossen.

nogmaals de stroom eraf gehaald om alles weer netjes in te bouwen en weer hetzelfde probleem.

nogmaals geprobeerd op ok te drukken, toen kwam de osd in beeld, zonder tijd of zender of ontvangststerkte, wederom naar mijn eigen boeket gegaan en een nederlandse zender gekozen en weer beeld.

Toch een beetje verwarrend, maar goed de hdd geformateerd, ingesteld als opnamebron en alles werkt.

Ik vind wel dat de hdd erg veel lawaai maakt. is dit met modernere schijven minder ?

groetjes DjKolk

Geplaatst:
Origineel bericht van: djkolk

Toen nogmaals de hdd ingebouwd met hetzelfde probleem, dit was op dezelfde manier op tet lossen.

Dit klinkt alsof je de box niet netjes afsluit, maar gewoon de spanning eruit trekt.
De aan/uit toets op je AB langer indrukken geeft een menu, kies dan voor afsluiten als je hem van de spanning af moet halen.
Een Dreambox slaat zijn (gewijzigde) instellingen pas op bij het afsluiten.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Henk,

Ik heb idd niet via de ab maar op de DM de knop ingeduwd, na enkele seconden komt de melding dat ik veilig de spanning van het apparaat kan halen.

Maar hij was voorheen immers wel al dagen goed opgestart ook nadat de stroom eraf was geweest, het lijkt erop dat de standaard image instellingen terug worden gezet.

groetjes DjKolk.

Geplaatst:
Origineel bericht van: djkolk
Ik heb idd niet via de ab maar op de DM de knop ingeduwd, na enkele seconden komt de melding dat ik veilig de spanning van het apparaat kan halen.

Dat is ook goed, is hetzelfde.
Een keer opnieuw flashen is de beste remedie bij wazige problemen.

Member of the PLi team

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen