Ga naar inhoud

[ENIGMA 1] Veiligheidsprobleem in Enigma 1 images ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op een bepaalde satforum(kan de link hier niet plaatsen wegens regels),word er meegedeeld dat al de ENIGMA 1 images een veiligheidsprobleem zouden hebben.

Er zou een update van enigma bestaan op die forum die nog geen enkele image-builder heeft uitgebracht...

Weet iemand hier iets meer van?

Zal de Engelse tekst hier plaatsen,degene die zich geroepen voelt mag deze vertalen:

A security issue has been identified that could allow an unauthorized remote attacker to compromise your Dreambox Enigma 1 based system and gain control over it.This issue could allow an attacker to download any file from your Dreambox, through the HTTP port 80, when open to remote access. This issue can take place on any Enigma 1 Dreambox with any Enigma 1 image that does not offer any solution.

You can help protect your Dreambox by installing this update. After you install this item, you must restart Enigma.

grtz

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Geplaatst:

Zo zonder uitleg klinkt het als een geweldig trojaans paard wat precies doet waartegen het zegt je te beschermen.

Als er echt iets is dan komen de updates wel via de image bouwers.

Ik zou in ieder geval niks zomaar installeren.

Het zogenaamde lek wordt niet eens beschreven, je hebt dus geen idee wat er is als ze niet de oorzaak noemen.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

Nou denk niet dat een moderator van die forum een trojaanse paard op zijn forum zet hoor

grtz

Samsung Plasma PS-50Q92

Geplaatst:

Lijkt mij ook een dikke hoax!

Over de mac wordt al tijden beweert dat er virussen e.d. voor in omloop zijn.

Daarna hoor je er na wat meldingen op de apple boards niks meer over....

't is natuurlijk een goed werkende manier om traffic naar je website te creëren.

Todays dummy is tomorrows expert!
Geplaatst:
Origineel bericht van: S40
Op een bepaalde satforum(kan de link hier niet plaatsen wegens regels),word er meegedeeld dat al de ENIGMA 1 images een veiligheidsprobleem zouden hebben.
Er zou een update van enigma bestaan op die forum die nog geen enkele image-builder heeft uitgebracht...

grtz

Ik schat zo'n 2 weken geleden heb ik daar ook iets overgelezen (ik gebruik Nabilo Darkstar 2 ) en op het desbetrefende forum hadden ze daar een enigma1 fix voor, er werd daar dus ook gemeld dat er een veiligheids probleem was voor enigma 1

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Geplaatst:
This issue could allow an attacker to download any file from your Dreambox, through the HTTP port 80, when open to remote access.

Ja, logisch.
Als je port 80 van je Dreambox gaat open zetten voor heel de wereld dan kun je inderdaad "alles". Dat is namelijk 't doel van de web interface: dat je films kan weggooien, een andere naam geven, je Dreambox aan/uit kan zetten en kan zappen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Gait33

grtz

Ik schat zo'n 2 weken geleden heb ik daar ook iets overgelezen (ik gebruik Nabilo Darkstar 2 ) en op het desbetrefende forum hadden ze daar een enigma1 fix voor, er werd daar dus ook gemeld dat er een veiligheids probleem was voor enigma 1

Klopt,komt van de forum van nabilo.
Ze zeggen daar dat alle images een probleem hebben.

grtz

Samsung Plasma PS-50Q92

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen