Vullisbak Geplaatst: 30 november 2008 Geplaatst: 30 november 2008 Hallo, Ik ben nogal leek op dit gebied, dus wellicht stel ik hier een domme vraag. De situatie is de volgende: Ik heb 2 kaarten, maar mijn DM800 heeft maar 1 cardreader. Dit levert nogal wat kaartwissels op gedurende de avond en is redelijk irritant. Een mogelijkheid zou zijn om een 2e cardreader aan te schaffen, maar is het misschien mogelijk om de ene kaart te 'kopieren' naar een soort software-cardreader-module-emulator-ding-iets (die dus ook de nieuwe keys ontvangt)? Dan kan ik de ene kaart fysiek in het slot doen en de andere virtueel daarnaast draaien.
JBnl Geplaatst: 30 november 2008 Geplaatst: 30 november 2008 zoek maar eens op de smargo usb cardreader. groeten,JBnl
nlrela Geplaatst: 30 november 2008 Geplaatst: 30 november 2008 Advies: niet je kaart te vaak verwisselen, daar zijn ze niet voor gemaakt ! 2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)
Vullisbak Geplaatst: 30 november 2008 Auteur Geplaatst: 30 november 2008 Beiden bedankt voor de tips. Ik had gehoopt het zonder een extra investering op te kunnen lossen, maar het zal dus, mede gezien de opmerking van nlrela zsm een usb reader worden. De kaarten worden nu zeker 1x per avond verwisseld.
satvet Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 Origineel bericht van: nlrela Advies: niet je kaart te vaak verwisselen, daar zijn ze niet voor gemaakt ! Waarom niet? In principe is het hetzelfde materiaal als een pinpas (en een SIM card, al wissel je die tegenwoordig niet meer zo vaak). Of zijn de readers wat destructiever dan een chipautomaat?
Gast pieterg Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 Origineel bericht van: satvet Of zijn de readers wat destructiever dan een chipautomaat? ja, sliding contacts (ipv landing), desatreus voor de chipcontacten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen