Gast BMW850 Geplaatst: 2 december 2008 Geplaatst: 2 december 2008 Ik heb een vraag over het aansluiten van mijn Dreambox 800HD op een DDDAC1543 MK2.( commerciele link ! ) 1. Kan ik daar de Dreambox USB aansluiting naar de DDDAC1543 MK2 voor gebruiken? 2. Kan ik de Dreambox als muziek server gebruiken en al mijn Cd’s met de laptop als wav files op de externe hardeschijf zetten van de Dreambox. 3. Heb ik dan ook met de USB een audio uitgang voor de TV zenders? Rudy
Gast BMW850 Geplaatst: 2 december 2008 Geplaatst: 2 december 2008 Bewerkt door paardengek ( 23 minuten 36 seconden geleden) Bewerk reden: Commerciele link verwijderd. Iedereen kan deze DAC nabouwen. Verwijder dit topic maar, in die link staat het schema van de USB to I2S Converter & DAC. Rudy
Gast BMW850 Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 Optisch/Coax Converter: Zet optisch digitaal signaal om naar coaxiaal signaal. Zie bijlage. Deze converter heb ik nu aangesloten op mijn DDDAC1543 MK2. Het verschil in geluid kwaliteit van Dreambox 800 analoog aangesloten (scart) naar de voorversterker of Dreambox 800 digitaal/optisch naar de DAC en naar voorversterker had ik veel groter verwacht. Misschien ligt het wel aan de Optisch/Coax Converter, een paar weken geleden had ik mijn Shigaclone CD Transport aangesloten met een diy verzilverde kabel en dat klonk helemaal nergens naar, daarna heb ik een 75ohm coaxkabel aangesloten en wat een wereld van verschil, vandaar dat ik denk dat het aan die converter ligt, misschien wel verkeerde onderdelen gebruikt in de converter. De optische verbinding blijft wel aangesloten omdat deze aansluiting veiliger is dan de audio aansluiting via de scart verbinding wat zo los kan gaan. De converter moet maar een keer open Rudy
Golfdiesel Geplaatst: 9 december 2008 Geplaatst: 9 december 2008 De converter op de afbeelding is een optisch naar coax converter. Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen