Gast 1664 Geplaatst: 3 december 2008 Geplaatst: 3 december 2008 Om wat meer reserve te hebben bij zwaar weer heb ik de Astra19.2 satelliet toegevoegd als 19.3 voor mijn rotor met een schotel van 1 meter. De 19.2 positie heeft al een vaste opstelling. Bij het inlezen van deze 19.3 postitie worden ook alle, pakweg 1400, services gevonden. Er worden echter slechts 125 services als 'nieuw' herkend en er komen dus ook maar 125 zenders in de zaplijst voor deze satellietpositie. Kennelijk wordt 'ergens' in de software de beslissing gemaakt dat die andere zenders reeds bestaan (op 19.2) en worden niet toegevoegd aan mijn 19.3. Zit er ergens in Pli een variabele die zegt dat een zender met dezelfde info binnen x graden dezelfde zender moet zijn? Hoe kan ik dit oplossen?
Tisnix Geplaatst: 3 december 2008 Geplaatst: 3 december 2008 De hele lijst Astra 1 in Dreamset of Dreambox edit kopieren en plakken op de nieuwe positie. Hoef je helemaal niet te scannen. Tenminste...als ik goed begrijp wat je bedoelt. VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /
Gast 1664 Geplaatst: 4 december 2008 Geplaatst: 4 december 2008 En dat kan dus (kennelijk) niet. Ik kan wel van en naar boeketten kopiëren, maar geen zenders van en naar andere satellieten. Bij elke zender hoort ook een satellietpositie en die kan ik niet los naar een andere positie kopiëren. Dat klinkt ook logisch, want er bestaan geen satellieten met identieke services.
Littlesat Geplaatst: 4 december 2008 Geplaatst: 4 december 2008 Ik denk dat het handiger is je satelliet configuratie te wijzigen ten tijde van de uitval van de vaste schotel op Astra 2... door simpelweg een andere satelliet te kiezen op die vaste LNB. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Tisnix Geplaatst: 4 december 2008 Geplaatst: 4 december 2008 Je hebt gelijk, dat gaat niet. En een multi-boot maken met de twee verschillende lijsten? VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /
Gast 1664 Geplaatst: 5 december 2008 Geplaatst: 5 december 2008 Multi-boot is wel een erg zwaar 'wapen' voor dit probleem. Tijdelijk de satellietconfiguratie omgooien is dan handiger. De hamvraag blijft echter: waarom weigert de dreambox (of PLi Jade) de meeste zenders van deze 'nieuwe' satelliet als 'nieuw' te zien en waarom lukt dit voor 125 zenders juist wél.
Littlesat Geplaatst: 6 december 2008 Geplaatst: 6 december 2008 Gebruik je een zelf gescande zenderlijkst of eentje die je gedownload hebt. Namelijk de provider ID, Transponder ID, Service ID etc... van deze services zijn dan gelijk... tja en dan... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast 1664 Geplaatst: 7 december 2008 Geplaatst: 7 december 2008 Mijn zenderlijst is een in de loop der jaren gegroeide verzameling van zelf gescand bovenop een ooit gedownloade lijst. Inderdaad zijn alle ID's gelijk, maar dat geldt toch ook voor de 125 zenders waarbij het wel kan? Bij die zenders werkt het prima en kan ik eenvoudig zappen tussen de vaste 19.2 LNB en de rotor. Ik ging er eigenlijk van uit dat het identiek zijn van de ID's geen probleem zou vormen, als ze maar op een andere satellietpositie zitten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen