Satlook Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Citaat: en na 1,5 jaar is met de PS3 AUWWWW als de laser naar de kloten is en je 200 euro voor een nieuwe mag betalen omdat ie net uit de garantie is... _________________________ Ja dat konden we allemaal zien gisterenavond bij radar. Dan kan je de ps3 een 9 geven maar sony zelf geef die maar een 1 want die laat iedereen in de kou staan. DM8000 HD - Newnigma VU+ duo - PLI Triple dragon - PICmod cronbear1 image Echostar 7000 viaccess Gregorian 120 & 90 cm Visiosat bisat
juleke21 Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Origineel bericht van: trinity1 Origineel bericht van: juleke21 trinity1 welke is die andere ontvanger op EENZAME hoogte? is dat die de test gewonnen heeft van ip9000 Voor als je interesse hebt: Technisat DigiCorder HD S2 Welke test is dat?digitaal fernsechen Trinity en de winnaar is LYNGBOX
Madshark Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Origineel bericht van: Fransyvy Ik wil me graag aansluiten bij de vraag van maurice. Daarnaast wil ik weten of het beeld van de 800, of eigenlijk de 8000, beter of veel beter is dan mijn huidige 7000. Ik vind zelf dat het beeld van de 7000 redelijk is. Niet echt goed omdat ik het beeld erg groenig vind. Maar dat is weer een ander topic.... Ik heb mijn DM7000 via Component aan mijn Onkyo versterker gehangen, en deze weer met HDMI aan mijn Pana 50" (fullhd) plasma. (mijn Onkyo doet deinterlacing en upscaling) In eerste instantie ziet dat er niet uit vanwege de YUV bug die veel DM70xx's hebben, maar nadat ik de uitgang heb aangepast met zeer hoge kwaliteits condensatoren van de juiste waarde krijg je een beeld waar bijna geen enkele ontvanger tegenop kan. Ik heb heel kritisch dit beeld vergeleken met een DM800 dat rechtstreeks met HDMI aan mijn Pana is gehangen, DM800 is dan echt niet mooi.
Roodkapke Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Eigenlijk is het voor mij vrij simpel. De 800 geeft een goed beeld, voor mij vergelijkbaar met de 7025. E.e.a. op een Panasonic fullhd plasma. De 8000 staat er echt een behoorlijke stap boven. De SD kanalen zien er duidelijk beter uit (op 1080i). Er is met beide niets mis, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat echt uit naar de 8k. PLinux member
Erik Slagter Geplaatst: 24 december 2008 Geplaatst: 24 december 2008 Origineel bericht van: Madshark Ik heb mijn DM7000 via Component aan mijn Onkyo versterker gehangen, en deze weer met HDMI aan mijn Pana 50" (fullhd) plasma. (mijn Onkyo doet deinterlacing en upscaling) In eerste instantie ziet dat er niet uit vanwege de YUV bug die veel DM70xx's hebben, maar nadat ik de uitgang heb aangepast met zeer hoge kwaliteits condensatoren van de juiste waarde krijg je een beeld waar bijna geen enkele ontvanger tegenop kan. Ik heb heel kritisch dit beeld vergeleken met een DM800 dat rechtstreeks met HDMI aan mijn Pana is gehangen, DM800 is dan echt niet mooi. Als een analoge output beter eruitziet dan een digitale, dan klopt er iets niet: - er wordt ergens iets verneukt aan het digitale signaal (de inhoud dus, "beeldverbeteraars" enzo) - persoon in kwestie vindt een vervormd beeld mooier dan puur DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
DeDream Geplaatst: 24 december 2008 Geplaatst: 24 december 2008 ...tenzij het resultaat van de analoog naar digitaal omzetting van de Onkyo beter is dan de scaling/ deinterlacing van de DM800 of het display. Een puur signaal bestaat alleen bij een 1080p signaal (blu-ray) dat rechtstreeks 1 op 1 wordt doorgesluisd naar het display. In alle andere gevallen vindt er een omzetting (scaling en/of deinterlacing) plaats van 576i naar 1080p of van 1080i naar 1080p al naar gelang de resolutie van het display. Als dat niet met kwaliteitscomponenten gebeurt zou het best eens kunnen dat de Onkyo al met al beter scoort..... DeDream
naitsirhc Geplaatst: 25 december 2008 Geplaatst: 25 december 2008 Origineel bericht van: Madshark Ik heb mijn DM7000 via Component aan mijn Onkyo versterker gehangen, en deze weer met HDMI aan mijn Pana 50" (fullhd) plasma. (mijn Onkyo doet deinterlacing en upscaling) In eerste instantie ziet dat er niet uit vanwege de YUV bug die veel DM70xx's hebben, maar nadat ik de uitgang heb aangepast met zeer hoge kwaliteits condensatoren van de juiste waarde krijg je een beeld waar bijna geen enkele ontvanger tegenop kan. Heeft iemand voor mij deze mod, aangezien ik mijn DM7000 op mijn full HD will aansluiten met scart-component kabel Und TschjuB
Madshark Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 Origineel bericht van: Erik Slagter Origineel bericht van: Madshark Ik heb mijn DM7000 via Component aan mijn Onkyo versterker gehangen, en deze weer met HDMI aan mijn Pana 50" (fullhd) plasma. (mijn Onkyo doet deinterlacing en upscaling) In eerste instantie ziet dat er niet uit vanwege de YUV bug die veel DM70xx's hebben, maar nadat ik de uitgang heb aangepast met zeer hoge kwaliteits condensatoren van de juiste waarde krijg je een beeld waar bijna geen enkele ontvanger tegenop kan. Ik heb heel kritisch dit beeld vergeleken met een DM800 dat rechtstreeks met HDMI aan mijn Pana is gehangen, DM800 is dan echt niet mooi. Als een analoge output beter eruitziet dan een digitale, dan klopt er iets niet: - er wordt ergens iets verneukt aan het digitale signaal (de inhoud dus, "beeldverbeteraars" enzo) - persoon in kwestie vindt een vervormd beeld mooier dan puur Ik heb een Pana Plasma, deze hebben (bijna) geen 'beeldverbeteraars' nodig om een goed beeld te geven. Mijn mening is dat mijn DM800 via HDMI met SD uitzendingen een minder strak (bewegend) plaatje geeft. Ik verlies scherpte zodra de camera even flink beweegt, het lijkt dan net alsof ik naar een LCD aan het kijken ben. Daarentegen produceert de DM7000 na mijn mod een zeer acceptabel analoog plaatje, de HQV Reon-VX Video Processing van mijn Onkyo TX-SR875 weet daar heel goed raad mee, netto resultaat is toch echt dat mijn DM7000 beter kijkt dan een DM800 op HDMI. Overigens heb ik natuurlijk ook de DM800 via HDMI aan mijn Onkyo geprobeert. (wat eigenlijk weinig verschil gaf) Verder heb ik met de DM800 nog steeds een dramatische lipsync met HD zenders, en vind mijn Onkyo de overgang van AC3 naar PCM van NGC HD niet altijd even lief (na reklame overswitchen geeft erg vervormd geluid, somehow geeft de DM800 soms niet goed door dat er van AC3 naar stereo PCM wordt geschakeld, mijn andere bronnen hebben hier geen last van) De YUV DM7000 fix vind je op http://www.dream-multimedia-tv.de/board.old/thread.php?threadid=11078&hilight=YUV een goede uitleg in engels onderaan op http://www.sat-industry.net/forums/dm-7000s/14433-component-output-scart-4.html
Gast pieterg Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 Origineel bericht van: Madshark Mijn mening is dat mijn DM800 via HDMI met SD uitzendingen een minder strak (bewegend) plaatje geeft. Ik verlies scherpte zodra de camera even flink beweegt, het lijkt dan net alsof ik naar een LCD aan het kijken ben. dat doet de de-interlacer, die kan je tegenwoordig uitzetten.
OKA Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 Origineel bericht van: pieterg dat doet de de-interlacer, die kan je tegenwoordig uitzetten. Met de auto-resolution-plugin kan ik alleen resoluties instellen. Omdat mijn plasma enkele seconden nodig heeft om van resoluties te switchen, gebruik ik deze plugin niet meer. Ik stuur alles uit in 1080i. Hoe kan ik met auto-resolution-plugin alleen de de-interlacer uitzetten? Ik vind hier geen optie voor.
Gast pieterg Geplaatst: 27 december 2008 Geplaatst: 27 december 2008 met recente drivers staat de deinterlacer al uit op 1080i. maar in de plugin moet je er een setting voor hebben.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen