Ga naar inhoud

[7025] geen schrijfrechten op automount externe ntfs drive?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik heb een externe harddisk aangesloten op de usb-port van mijn 7025. De drive is ntfs geformatteerd, zodat er files groter dan 4 gig opgeslagen worden. Tot nu toe heb ik de files altijd via het netwerk naar deze disk gecopieerd (gekoppeld aan windows), maar dat gaat wat langzaam... frown

Dus: automount geprobeerd en lezen - zelfs van de complete ts-files - lukt prima. Maar bij het schrijven (i.e. via telnet inloggen, cp /media/hdd/movie/<file> /automount/trekstor/) krijg ik steeds de melding "permission denied..."

Is er iets wat ik over het hoofd zie? Bij wie is dit al eens gelukt en heeft dus de gouden tip?

-- @gar --

** dreambox 7025, 2 cable tuners, Gemini 3.8, Enigma 2 MGCCAMD + NEWCS **

Geplaatst:

Vanuit Linux kan je volgens mij niet rechtstreeks schrijven naar NTFS. Lezen kan wel.

Omdat je HD voorheen door je Windows PC werd aangestuurd ging dat toen wel.

Als je de HD ext3 formatteert zal het schrijven technisch wel lukken, ik weet alleen niet of de USB1.0 interface snel genoeg is om lezen/schrijven zonder problemen (hickups) uit te voeren.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Geplaatst:

Tja, dan wordt het de andere kant op... Er is freeware "Installable File System For Windows" waarmee je ext2/ext3 filesystems onder windows kan lezen en schrijven... Dat ga ik dan eerst eens proberen op mijn dual-boot pc... smile

Ik laat weten of het lukt, stay tuned (dat is trouwens toch het beste met een dreambox, toch smile )

-- @gar --

** dreambox 7025, 2 cable tuners, Gemini 3.8, Enigma 2 MGCCAMD + NEWCS **

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen