Ga naar inhoud

[DM8000] Kan een 8000 gedecodeerd opnemen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na aanschaf van een Topfield 7710HDPVR ben ik wat teleurgesteld.

Bij de 5010 die ik had kon ik met een Tap s'nachts opnames laten decoderen, een copy dus.

Bij de 7710 is dit enkel handmatig mogelijk, dus een ramp!

Is dit met een Dreambox 8000 wel mogelijk?

Ineens gecodeerd opnemen, zelfs bij kijken andere zender, of dit bv s'nachts laten doen?

Geplaatst:

Ja, zoals eerder beschreven word alles gedecodeerd naar de harde schijf geschreven, je kan afhankelijk van hoeveel tuners je hebt sowieso een boel verschillende kanalen tegelijk opnemen, ook weer afhankelijk van hoeveel verschillende transponders je tegelijkertijd gebruikt.

Dit werkt perfect op een 7025, dus bij een 8000 zal dit ook wel goed zitten.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Geplaatst:

Mmmmmm, dat is wat ik moet hebben.

Dus een DB8000 neemt steeds gedecodeerd op!

Iets even anders, wat ik ook vroeger deed met de TF5010 en niet kan met de TF7710 is, een lopende opname bij gezapt naar een ander kanaal en terug dan was deze opname niet meer terug te spoelen en te bekijken.

Is dit eveneens mogelijk met een DB8000?

Ben een leek wat betreft een Dreambox, is er ergens een NL site waar alles uit de doeken gedaan word, zoiets als "Dreambox voor dummy's"?

Geplaatst:
Origineel bericht van: gifre
Mmmmmm, dat is wat ik moet hebben.
Dus een DB8000 neemt steeds gedecodeerd op!

Iets even anders, wat ik ook vroeger deed met de TF5010 en niet kan met de TF7710 is, een lopende opname bij gezapt naar een ander kanaal en terug dan was deze opname niet meer terug te spoelen en te bekijken.
Is dit eveneens mogelijk met een DB8000?

Ben een leek wat betreft een Dreambox, is er ergens een NL site waar alles uit de doeken gedaan word, zoiets als "Dreambox voor dummy's"?

Voor zover ik weet is dat perfect mogelijk bij elke versie van de Dreambox, dus zal dat ook wel bij de DM8000 werken. Op mijn 7020 werkt dit toch zonder problemen.
Geplaatst:

De PVR van de dreamboxen is niet zo handig als de Topfield, maar het kan uiteindelijk allemaal wel. Je kunt naar een lopende opname kijken door naar de opname lijst te gaan. Op de Topfield kon je volstaan met naar de betreffende zender zappen en dan terugspoelen.

Decoderen wordt alleen een probleem als je verplicht bent met een CAM te werken, ik zou zo niet weten voor welke zender dat zou moeten. Met de CAM kun je maar 1 zender decoderen, en dus geen opname maken en iets anders kijken. De ingebouwde cardreader of de cardsharing kunnen 8 zenders gelijktijdig decoderen.

Geplaatst:

Wie gebruikt er nu een cam in een Dreambox?? confused

Anyway: de Dreambox zal je zeker beter bevallen dan de Topfield, inderdaad speelt het feit dat alles ongecodeerd wordt opgenomen een belangrijke rol.

Voor mij is eigenlijk het enige nadeel ten opzichte van de Topfield het gemis van de 5 to 7 daagse EPG, dat was perfect op de Topfield en voor de Dreambox komt het maar niet van de grond, en dat terwijl de Dream per definitie aan het internet hangt! frown

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus

Voor mij is eigenlijk het enige nadeel ten opzichte van de Topfield het gemis van de 5 to 7 daagse EPG, dat was perfect op de Topfield en voor de Dreambox komt het maar niet van de grond, en dat terwijl de Dream per definitie aan het internet hangt! frown

Dat ben ik wel helemaal volmondig met je eens. Dat er nog niemand de native EPG van e2 omgebouwd heeft naar XMLTV, is mij ook een raadsel.

Ron
Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Wie gebruikt er nu een cam in een Dreambox?? confused

Anyway: de Dreambox zal je zeker beter bevallen dan de Topfield, inderdaad speelt het feit dat alles ongecodeerd wordt opgenomen een belangrijke rol.

Werkt niet met de originele image. Met de andere heb je +- 3 dagen EPG

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Geplaatst:

Gaat de DB8000 even mooi superbeeld geven als de 7710? En ook goed audiogeluid?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen