MrScratch Geplaatst: 16 december 2008 Geplaatst: 16 december 2008 Ik heb momenteel een dreambox 7025 met dvb-c in mijn woonkamer aan een hd-tv. Nu zat ik te denken om een dm800 te nemen voor in de woonkamer zodat ik ook hd-kanalen kan kijken en de dm7025 naar de slaapkamer. Echter de dm800 heeft als nadeel dat er maar 1 tuner inzit, ipv de 2 van de 7025. Als je dan een timer hebt lopen, wordt je dan erg beperkt mbt het tegelijkertijd kijken van iets anders. Nu had ik het volgende idee. Als ik timers instel op de dm800 kunnen die dan gesynchroniseerd worden naar de dm7025? Deze heeft dezelfde kanalen en meer opname-capaciteit met zijn dubbele tuner en kan ook hd-kanalen opnemen. De vraag is echter of de timers te lezen en te schrijven zijn met een soort script. Iemand die daar ervaring mee heeft of ideeen over heeft? 2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS
hemertje Geplaatst: 16 december 2008 Geplaatst: 16 december 2008 Origineel bericht van: MrScratch .... Deze heeft dezelfde kanalen en meer opname-capaciteit met zijn dubbele tuner en kan ook hd-kanalen opnemen. de 7025(+) kan alleen DVB-S opnemen die maar een paar HD zenders gebruiken en geen DVB-S2 waarmee de meeste HD zenders uitzenden... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
MrScratch Geplaatst: 16 december 2008 Auteur Geplaatst: 16 december 2008 Origineel bericht van: hemertje Origineel bericht van: MrScratch .... Deze heeft dezelfde kanalen en meer opname-capaciteit met zijn dubbele tuner en kan ook hd-kanalen opnemen. de 7025(+) kan alleen DVB-S opnemen die maar een paar HD zenders gebruiken en geen DVB-S2 waarmee de meeste HD zenders uitzenden... Klopt, maar ik heb dvb-c en daarmee is dat geen probleem. 2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS
Gast MiLo Geplaatst: 16 december 2008 Geplaatst: 16 december 2008 Ik zou haast zeggen: Plan alle opnames op de 7025, en steek daar alle harddisken in. De 800 kan de schijf van de 7025 dan gewoon mounten. Kan me niet voorstellen dat je de 800 ook nog voor opnames nodig kunt hebben als de 7025 er al een aantal gelijktijdig kan draaien.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen