Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik een usb hdd bij mijn dm800. Handmatig mounten is geen probleem, maar ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een automatisch mount oplossing (die ook werkt als de schijf pas wordt geactiveerd na het starten van de dreambox).

Ik heb al geexperimenteerd met fstab en met automount, zonder success.

Is er iemand met een werkende oplossing hiervoor?

Wat ik nu gebruik is fstab. Als de schijf opligt bij het opstarten van de dreambox heb ik geen probleem. Als ik de schijf pas later inschakel, draai ik een scriptje dat handmatig probeert te mounten. Uiteraard wil ik dat liever automatisch..

Een van de problemen die ik ook telkens heb is dat wanneer de schijf wordt uitgezet en nadien opnieuw wordt aangezet, de device name anders is:

/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1

host0 -> host1 -> host2 ...

Geplaatst:

Welke image gebruik je? Is in dit geval wel handig, zit nogal verschil in de images hierin.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Geen ervaring mee, maar een toevoeging in fstab zou toch moeten werken.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Origineel bericht van: tripax
(die ook werkt als de schijf pas wordt geactiveerd na het starten van de dreambox)

dat gaat eigenlijk alleen goed met udev.
In PLi Jade wordt gebruik gemaakt van udev, op de 800.
Maar je hebt pech, omdat udev teveel sideeffects geeft en ons daardoor teveel extra werk kost (autofs is niet te gebruiken, BA kan er niet mee omgaan, de e2 harddisk manager wijkt sterk af van de standaard) gaan we weer van udev afstappen, in de volgende jade release (die er binnenkort aankomt)

Dus dan heb je helemaal geen harddisk hotplugging meer.
Geplaatst:

wat je bijv wel kan doen is een script maken die elke minuut draait via cron bijvoorbeeld:

Code:
#!/bin/shinserted=`dmesg | tail -n 50 | grep "/dev/sda0"| wc -l`mounted=/tmp/.usbhddmountedif [ "$inserted" -gt "0" ]; then if [ -ne $mounted ]; then  touch $mounted  mount commando fifi

dit scriptje zal wel werken mits aanpassingen denk ik, maar ik geef je geen garanties :P

Ik weet niet wat er verschijnt in je dmesg als je je disk inplugt, maar daar moet je dus op greppen, en dan je mount commando op de juiste manier aanpassen in dit script

ofwel gewoon via ppanels werken en manueel mount/unmounten

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen