Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo...

ik probeer het probleem op te lossen met de slechte ontvangst via ir verlengers ed. van de 800.

(ikzelf koppel altijd harwarematig de ir datadraad door van 1 apparaat in zicht naar alle buiten zicht.de dm800 is het eerste apparaat wat hier slecht mee werkt)

nu heb ik al het een en ander aan scopebeelden vergeleken, en lijkt het erop dat de dm800 gewoon veel te kritisch is kwa timing.

als een pulsje iets langer of korter duurt door reflectie of slechte ontvangst..lijkt hij dat niet te pikken.

destijds hebben ook veel mensen met een 7000 zo'n probleem gekregen bij overgang van de ene naar de andere pli versie.

Nu zoek ik de plek in de source waar de pulsjes gedecodeerd worden naar een toetswaarde.

Weet iemand waar dit gebeurt??

of zit dit in het closed source deel ??

als dit in het closed source deel zit, heb ik nog wel een idee voor een hardwarematige oplossing.

maar het softwarematig op te lossen moeten zijn op z'n opensource ding als de dreambox.

thanks ,

Geplaatst:

FF een shot in de ruimte, heb helaas nog geen dreambox.

Regelt de lircd module dat niet voor een dreambox?

Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.

Geplaatst:

mooi schot :-) maar toch mis.

kan op de dreambox niks vinden met betrekking tot lircd.

op internet enkel wat pogingen lircd te compilenen voor de dreambox.

verder kom ik op de enigma 1 modellen (500 en 7000) een /dev/rawir2 tegen, echter op de 800 is hier geen spoor van.

ben niet heel erg thuis in de linux omgeving, dus geen idee waar te zoeken.

denk dat het toch richting een hardware oplossing gaat,

software zou alleen zoveel mooier zijn, omdat er zoveel meer mensen last van hebben....die hebben vast niet allemaal zin een beetje in hun nieuwe dreamdoos te gaan bakken :-)

gtrx

Geplaatst:

nog even iets verder gekeken,

kom alleen zonder mensen met diepere kennis van linux en de dreambox niet echt verder.

de dm800 heeft wel een aantal "instelpunten" in /proc/stb/ir

deze instellingen worden volgens mij door de driver gebruikt.

echter de vraag hoe dat te vinden.

ik wil een deze dagen de complete cvs nog eens downloaden en daar een full text search doen naar deze punten(ook in de bineries files op de dm800 zelf)..

maar verder kom ik dan ook niet..

so any help is welcome..

Geplaatst:

Als ik me niet vergis worden de reguliere linux event devices gebruikt, deel van de input layer. Dat zou betekenen dat dream een kernel drivertje heeft gemaakt, dat zich als input device registreert en de proc entries maakt. Als je al iets kunt aanpassen, dan zit het waarschijnlijk daar.

Ik zal zo eens naar linux booten en door de code grasduinen, ik ben er namelijk niet helemaal zeker van.

- Ruud

Geplaatst:

[heb de sources voor mijn neus]

De dm800 heeft een module dreambox_rc2 geladen. Ik vermoed dat deze module de entries in proc aanmaakt.

Enigma2 heeft vervolgens een stukje C++, in enigma2/lib/driver, met name de rc.{cpp|h} en rcinput.{cpp|h}. Deze openen een /dev/input/event device, en genereren op basis van inkomende data, events die door de python code worden verwerkt. De input data wordt door de C++ code vertaald naar generieke events waar het python stuk iets mee kan.

Het python stuk zit in Components/InputDevice, maar dat is weinig meer dan het koppelen van C++ events aan acties.

Nou zit het belangrijkste stuk waarschijnlijk in dreambox_rc2, maar daar heb ik volgens mij geen broncode van.

Wat je natuurlijk kunt (laten) doen, is op basis van lirc een driver maken, die je in je eigen image met enigma meelinkt, of een eigen input device driver maakt die je laadt in plaats van dreambox_rc2. Leuk werk als je ervan houdt en de tijd ervoor over hebt wink

- Ruud

Geplaatst:

thanks , oudeis..

heb door jou uitleg ook het volgende gevonden:

klik

en inderdaad na wat kijken op mijn dreambox kom ik het volgende tegen :

Code:
 root@dm800 /lib/modules/2.6.12-5.1-brcmstb-dm800/extra # cat LICENSEThe following files are licensed under the GPLv2:alps_bsbe1.kotu1216.koA copy of the GPL can be found at http://www.gnu.org/copyleft/gpl.html.Sources of these files are available onhttp://developer.elitedvb.net/listprojects.php?curr_dir=64.If you miss any of the sources, mail felix.domke@multimedia-labs.de,and we will search the sources for you and email them to you(and of course update the website to make it easier for other people).The following files are NOT licensed under the GPL, and are providedbinary only:alps_bsbe1-c01a.ko - Alps BSBE1 - C/D01A driver (stv0288)alps_bsbe2.ko   - Alps BSBE2 drivercu1216mk3.ko    - CU1216Mk3 frontend driverdreambox_rc2.ko - IR decoderdreambox_keyboard.ko - IR decoder for dreambox keyboardfp.ko           - Frontprocessor driver (fake)lcd.ko          - LCD driverstb-proc.ko     - generic stb-proc entries (source available on request)bcm74*.ko       - main bcm74xx driverfe_common.ko    - common functions needed by all frontend driverslnb_ctrl.ko     - LNB Supply and Control Voltage driverYou're free to copy these files, distribute them, but you're NOT allowedto CHANGE them, DISASSEMBLE them or use them on any hardware not sold(or licensed) by Dream Multimedia GmbH.They do not contain any "derived" work based on GPL work. - Felix Domke, for Dream Multimedia GmbHroot@dm800 /lib/modules/2.6.12-5.1-brcmstb-dm800/extra #

dus inderdaad zit het deel wat ik zoek in closed source.

dus tenzij iemand felix kan overhalen mij de source te geven...kan ik hier weinig mee..

ik ga dus verder meteen hardware matige oplossing...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen