Gast SatMann Geplaatst: 25 december 2008 Geplaatst: 25 december 2008 Hi guys, ik heb hier nu zo'n Links*s NAS200 server. beide met een hdd van 500 gb. nu is mijn vraag, als ik goed kijk via mijn pc zijn die disk geshared (standaard, kan je niets aan veranderen) als : public disk 1 en public disk 2 nu zie je het waarschijlijk al staan : die spaties tussen die share naam. ik vermoed dat dit probleem zal geven bij een automount? Heeft hier iemand een idee hoe ik dit kan doen? ik wil nml mijn dm600 ook direct daarmee verbinden. ik zou dus daar een map op zetten als : //ipvandenas/public disk 1/dmopnames/ zodat opnames direct op de nas geschreven worden. iemand die mij hier wat info kan over geven over die naamgeving en/of een nas200 heeft en hetzelfde doet als ik wil? alvast een dikke merci
CrazyMotha Geplaatst: 25 december 2008 Geplaatst: 25 december 2008 Hoe een Nas200 werkt weet ik eerlijk gezget niet maar ik heb een NSlU2 en deze heeft ook Disk 1 en Disk 2 daar heb ik volgende gedaan. Mischien dat het je helpt. Allereerst maakt je op de NSLU2 een gebruiker aan. Hou het lekker simpel en neem als gebruiker: DB met als password 123. Geef de gebruiker lees en schrijfrechten (RW). Ff saven en klaar. Ga nu naar de DM500 en ga naar menu SETUP – geavanceerde instellingen - Communicatie instellingen – mounts. IP adres van de NSLU2 invullen, bijvoorbeeld 192.168.1.26 DIR: DB LocalDir: /HDD Options: RW Extra: nolocks, rsize=4096, wsize=4096 (4096 is de beste instelling voor de DM500) USER: DB PASS: 123 Vink automount aan. Druk op Mount. Save. De DM500 is klaar voor opname en weergave. P.s. niet vergeten in de dir DB een map movie te maken anders werkt het niet. I'm not a complete idiot, some parts are missing. Dreambox 8000 HD - Vu Duo
Gast SatMann Geplaatst: 25 december 2008 Geplaatst: 25 december 2008 @crazyMotha, alvast bedankt. de nas200 is gewoon een bakje waar 2 sata schijven in kunnen. via webinterface kan je instellingen doen zoals mapjes maken, users, daar ben ik al lang uit hoor. werkt nu trouwens perfect in windows omgeving. het enige waar ik een probleem zie is dat er een spatie tussen die public disk 1 staat. en ik vroeg mij nu af of dit een probleem is? want jij spreekt inderdaad over een map met geen spaties. greetz
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen