Ga naar inhoud

[ALL] Wat voor dreambox heb ik nodig?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vraag aan de mensen die alles weten over de dreamboxen.

Ik wil graag kunnen kijken en dan opnemen op een ander kanaal, dus twee aansluitingen (LNB's) gebruiken en dan opnemen op een hd.

Met welke dreambox kan ik goed uit de voeten ( dus nu niet gelijk de 8000 gaan noemen, maar wat eenvoudigers) moet natuurlijk ook nog werken als kanaaldigitaal op seca 3 overgaat.

Mvg,

Ron Prins

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Geplaatst:

ik neem aan dat je met opnemen op een hd het over een harddisk hebt (hdd)

in dit geval kun je met een dreambox 7025 je prima redden.

wil je programma`s opnemen in hd kwaliteit en dat op meerdere tuners dan moet je toch echt een 8000 nemen.

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Geplaatst:

Opnemen op een kanaal tegelijk is voor mij genoeg.

Kwaliteit moet wel goed zijn.

Heb ik dan aan diegene die benoemd heb genoeg?

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Geplaatst:

opnemen en kijken op hetzelfde tijdstip kan prima met de 7025.

alleen niet in hd kwaliteit.

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Geplaatst:

Wat heb ik dan nodig om op een kanaal wel in hd kwaliteit op te kunnen nemen, of is dan toch gelijk die dure 8000 nodig?

Mvg,

Ron Prins

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satfan
Wat heb ik dan nodig om op een kanaal wel in hd kwaliteit op te kunnen nemen, of is dan toch gelijk die dure 8000 nodig?
Mvg,
Ron Prins

ja wink

of 2x een dm800

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:
Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: Satfan
Mvg,
Ron Prins

ja wink

of 2x een dm800

Of alleen maar (tot redelijk veel) zenders van 1 transponder opnemen met 1 dm800.

Met een dm800 of dm8000 heb je natuurlijk wel ongeevenaarde beeldkwaliteit (= digitaal).

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Vervolg vraag,

Kan je met die 800 wel naar het ene kanaal kijken en dan het andere opnemen?

Ron

Geplaatst:

Alleen als de zenders op dezelfde transponder zitten.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

Nu heb ik ook iets gelezen over het plaatsen van een extra module.

Kan dat in de 800 opdat je dan wel het ene kanaal kan bekijken en nop een willekeurig ander kanaal kaan opnemen?

Ron

Geplaatst:

Je kan met een 800 niet opnemen en kijken naar een zender op een andere transponder. Als je dat wilt moet je toch echt naar een 8000. Een module om dit te voorkomen bestaat bij mijn weten niet.

Geplaatst:

Misschien kunnen er "electrisch" wel twee tuners in een dm800, maar fysiek gaat het gewoon nooit passen, dat kun je vergeten.

Wat ik dus al eerder meldde: ofwel twee 800's of een 8000.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Nog een ander vervolg vraag,

Kan voor het digitaal kijken gewoon de zelfde LNB blijven gebruiken, of moeten dat ook nieuwe worden?

Mvg,

Ron

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen