Gast mutasim Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 Ik Heb het forum doorgespit met de zoekfuncie maar kan het helaas niet vinden Na het uitproberen van mijn prachtig nieuwe DM8000 mogelijk heden met eenvoudig tuner configuratie modus instellingen alles functioneert naar behoren zonder de roto . maar nu heb ik eindelijk de tijd om dit in combinatie met met mijn nieuwe drijbaar channelmaster 1.2m Mount Jaeger HQ 1224 SMR -EL , Moteck V-box II , MTI AP82-XT2N twin lnb er aan te coppelen http://cid-bdf6cc10c780c09a.skydrive.liv...l%20aanpak?uc=5 Nou aangezien de tuner configuratie modus voor de roter in de DB8000 ziet anders en uit gebrijd zijn is de setup ietsie anders dan die van 7020 dus dikke kans dat ik wat over het hoofd zie in de tuner configuratie van image Gemini 400 in DM8000 heb ik wel • Configuratie modus is geavanceerd • Diseqc-modus is 1.2 • USALS is uit • Lengtegraad - xxx.xxx• - oost• Breedtegraad - xxx.xxx zijn wel ingevolt Dan ga ik naar Rotorinstellingen, rotorpositie opslaan doe ik op 19 (Astra 1) Sla positie op met de groene knop, Moteck V-BoxII knippert en staat ingesteld op 19 (Astra 1)en zo verder doe ik de andere satelliet positie afstemen maar natuurlijk op een ander nummer maar stemmen . maar Telkens als ik naar een andere satelliet zap geeft de Dreambox 800 geen puls om naar een andere satelliet te gaan en geeft hij een fout melding dat afstemen mislukt 1-kan imand miscien een dijdelijk beschrefing maken van een goede werkend tuner configuratie modus en rotor instellingen voor de DB8000? 2-hoe de rotor table ook aanpassen zoals in de Dreambox 7020 en waar vind ik de Rotor table in de config van de Dreambox 8000? 3-hoe rotor configuratie instellingen van DB8000 opgeslagen en geladen als je een nieuwe image update? vriendelijke groeten
Gast dunnie Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 ik werk ook met een v-box en heb de posities opgeslagen daarin. astra 1 op 16gr oost op 2 hotbird op 3 enz. pak dan geavanceerd in het menu van de 8000 en kies de juiste sateliet en dan diseq 1.2 met uals uit. koppel wel ff de coax los want anders slaat hij die positie ook meteen op in de v-box. en is de v-box ook al z'n juiste posities kwijt. (hotbird bv op 1). het voordeel van de 800 en de 8000 is dat je een backup van je ect/enigma2 kunt maken. als je dat doet met let op de skin op defalt dan kan je na elke fls erg snel alles terug zetten. En hoef je niet alles weer opnieuw in te voeren.De satelietie opsitiees staan opgeslagen in de /etc/enigma2 en heet settings. als je dat bestandje met crimson editor opent zie je je posities slaan.
Gast mutasim Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 Origineel bericht van: dunnie koppel wel ff de coax los want anders slaat hij die positie ook meteen op in de v-box. en is de v-box ook al z'n juiste posities kwijt. (hotbird bv op 1). Bedankt dunnie! ik heb ergens gelezen dat het zoekn en en afstemmen van de satellieten posities moet just van uit je dreambox gedaan en met de AB de dreambox voorall voor de eerste keer met een leeg v-box en dat doet ie ook maar tijdens het zappen gaat naar 2e sat duur best wel lang tot dat hij begint met het bewegen! en bij de rest van de satellieten geeft ie aan een fout melding dat afstemen mislukt van een sat naar een andre satelliet zappen duur heel lang tot dat hij begint met het bewegen! moet er iets aan de stroom instellingen van de geavanceerd tuner configuratie modus van de DB vriendelijke groeten
Gast mutasim Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 Nu wil het me niet lukken ik heb het op verschillende manieten geprobeerd maar bij allemaal hetzelfde probleem als ik naar een andre sat zapt STEMMEN MISLUKT fout melding eventueel dat iemand anders een suggeste om het goed te kunnen converten eventueel kijken of er een fout in mijn geavanceerd menu instellingen hier onder
Gast dunnie Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 welke software versie heb je erin zitten? bij gemini 3.9 had ik dat ook namelijk. De ene keer stuurde hij tuner A aan en de andere keer tuner B. en daar zat de motor niet op aangesloten.
Gast mutasim Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 Bedankt dunnie now ik heb op verschillende image en manieten geprobeerd maar het wil maar niet luken , heb nu Nabilo DM8000_PureFlash_01jan09 in
Gast dunnie Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 je kan beter neblio black hole 8000 v6 daar zit gruwelijk veel in en stabiel
Gast mutasim Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 bedankt dunnie ik zag neblio black hole 8000 v6 nu pas ben er nu mee bezig trouwens ik heb voor het last de de satellites.mxl bestand van /etc/tuxbox/ geupdate zou dat het problemen kunnen veroorzaken ? (B.V Thor 1.0W in de lijst en 0.8W in satellites.mxl)
Gast dunnie Geplaatst: 3 januari 2009 Geplaatst: 3 januari 2009 ik was de sirius en de thor alleen kwijt toen ik de ronald versie erin gezet had. bij pli gemini en nablio nog geen last van gehad. Ik gebruik wel m'n eigen settings
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen