Ga naar inhoud

[DM7025+] Opname problemen

Aanbevolen berichten

Gast beamviewer
Geplaatst:

Mijn Dreambox met harde schijf (WD 300GB) neemt niet (meer) op als ik programma's kies via de EPG. De Dreambox geeft wel aan dat hij bezig is met de opname (het lcd knippert ook) maar als ik vervolgens kijk naar de lijst opgenomen programma's staat het programma er niet bij.

Ik werk met Gemini2 3.9

Geplaatst:

Hallo,

staat de opname wel op de HDD als je met tux commander of telnet de inhoud van de movie map bekijkt?

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Gast beamviewer
Geplaatst:

Als ik via de blauwe knop> Extras/settings>File browser naar de directory hdd>movie kijk zie ik bestanden met de volgende uitgangen staan:

.eit

.ts

.ts.ap

.ts.cuts

.ts.meta

Voor programma's die ik heb opgenomen maar niet zie staan in de movie list, staan bovenstaande bestanden op de hdd behalve het .ts bestand.

Kortom hij lijkt wel zaken te hebben geregistreerd (dus de timer heeft wel zijn functie uitgevoerd) maar de .ts bestanden ontbreken.

Gast beamviewer
Geplaatst:

Ik werk gewoonlijk met Gemini2 images, voor veel sleutelen met andere images heb ik niet zoveel tijd. Ik wil ook nog TV kijken :D

Gast beamviewer
Geplaatst:

De opgenomen programma's die een .ts bestand hebben op de hdd komen in de movielijst voor en deze kan ik afspelen. Programma's die ik live (zonder timerfunctie) opneem kan ik ook afspelen. Tot van de week kon ik met de timerfunctie opnemen en deze programma's afspelen, nu gaat dat niet meer goed. Op een of andere manier wordt via de timerfunctie de .ts bestanden niet weggeschreven zie ik nu.

Geplaatst:

Als het voorheen wel gewerkt heeft, dan zou ik de box een keer van nieuwe software voorzien. Het kan geen kwaad en misschien is er iets mis met de configuratie.

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Gast beamviewer
Geplaatst:

Ik dacht dat ik een mogelijke oplossing gevonden had. Ik had tuner B op "doorlussen naar Tuner A" staan. Nu heb ik hem op "gelijk aan tuner A" gezet en kan ik op Nederland 1 kijken terwijl hij een FTA uit Duitsland opneemt en correct afspeelt. Echter met de timerfunctie gaat het opnieuw niet goed.

Geplaatst:

een kennis van mij met de Pli Jade1 image heeft hier vorige week ook een paar keer last van gehad. opnames via de timer stonden niet op de harde schijf. opnames gestart via de rode knop nam hij wel goed op. ik had hem gevraagd om het nog even aan te kijken en mij te melden als de problemen aanhouden. ik ben dan van plan om de nieuwe Pli jade 2 voor hem erop te gooien. hij heeft zich echter niet meer bij mij gemeld. ik ga er dan ook vanuit dat het probleem zich vanzelf heeft opgelost.

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Gast beamviewer
Geplaatst:

Precies, directe opnamen lukt wel (via de rode knop) of met de timer van een reeds gestart programma. Maar bij timeropname van programma's "in de toekomst" wordt .ts bestand "vergeten" waardoor je ze niet kunt bekijken.

Geplaatst:

misschien moet je een andere image proberen. Zelf heb ik op mijn 7025+ de laatste ronaldd image draaien en al mijn opnamen via de timers lopen goed.

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Gast beamviewer
Geplaatst:

Ik heb de Swapfile geactiveerd en nu werkt de timerfunctie wel weer! Ik neem aan dat het probleem nu is opgelost. Ik kwam erop nadat ik een andere post had gelezen over de Swapfile.

Geplaatst:
Origineel bericht van: beamviewer
Ik heb de Swapfile geactiveerd en nu werkt de timerfunctie wel weer! Ik neem aan dat het probleem nu is opgelost. Ik kwam erop nadat ik een andere post had gelezen over de Swapfile.

hoe activeer je de swapfile?

renzie

Gast beamviewer
Geplaatst:

Bij Gemini2 gaat dit via Blauwe knop > Extras / settings > Swapfile

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen