Ga naar inhoud


DVB-T ontvangst op philips TV


p0ske

Aanbevolen berichten

Hallo,

misschien een hele domme vraag, maar ik heb een nieuwe tv gekochte (phlips 37pfl9603), en nu wil ik graag dvb-t gaan proberen. Ik ben benieuwd of ik hier in de regio wat duitse zenders kan ontvangen.

Ik heb een kpn buitenantenne aangesloten op de tv, en een zenderscan gedaan. Hij vindt helemaal niks confused Zie ik iets voor de hand liggends over het hoofd >>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast sjonnie123

Mijn Philips TV heeft ook een ingebouwde dvb-t ontvanger

Ik heb afgelopen herfst even een standaard digitenne antenne geleend en kon Ned 1,2,3 en wat duitsers ontvangen maar het signaal was zeer zwak (veel uitval/storing).

 

Ik heb toen m'n oude (analoge) hark antenne (die al zo'n 10 jaar ongebruikt aan de schoorsteen hing) rechtstreeks op de TV aangesloten en heb nu wel beeld zonder storingen, dus of een versterkte antenne aanschaffen of een oude (analoge) hark antenne of de ontvanger van KPN gebruiken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Je hebt helemaal geen startpakket nodig, een antenne aansluiten op je tv en scannen maar, dan krijg je de fta zenders. Maar als je een KPN buitenantenne gebruikt en dat is een "aktieve" antenne(met versterker) dan moet je idd 5 volt toevoegen mbv een powerinseter. smirk


Ja en hoe wou je dan de gecodeerde zenders bekijken zonder startpakket??
Het bericht van @EdjeKroketje gaat over Digitenne dat zijn dus de gecodeerde dus smartkaart en Conaxcam nodig dus een startpakket.
Als je besluit een abo te nemen krijg je het hele bedrag toch weer terug.
Alleen kijken of het werkt heb je dus alleen een antenne met externe voeding nodig een power inserter dus. laugh

Origineel bericht van: EdjeKroketje
ja ik denk het wel. De powerinserter. De KPN antenne heeft een voedingsspanning nodig die normaal door de box wordt geleverd. Een TV levert die spanning bijna nooit, Je hebt het starterspakket van KPN nodig. Hier zit alles in om op je TV Digitenne en buitenlandse zenders te kunnen ontvangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, weer wat geleerd! Bedankt voor de reacties, ik ga eens kijken waar ik een power inserter op de kop kan tikken. Oude antenne heb ik niet meer liggen,kijk natuurlijk al jaren via de schotel :D

Het gaat me inderdaad puur om te zien welke duitse zenders ik hier zo kan ontvangen, en eigenlijk alleen maar om iemand te kunnen adviseren wel of geen digitenne te gaan nemen. Verder wil ik wel eens zien hoe het beeld er uit ziet, dus fta is meer dan genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor een tientje een DVB-T power inserter hier in Arnhem op de kop getikt, en thuis direct aangesloten. En voila! :D Een hele waslijst met TV en radio zenders gevonden, in totaal zo'n 150 stuks! Veel ervan zijn natuurlijk geen FTA, maar de meeste Duitse zenders wel. En de kwaliteit valt me eigenlijk helemaal niet tegen, zelfs niet op het 37" scherm. Toch grappig om achter de hand te hebben voor als mijn relook er weer eens geen zin in heeft wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...