ceesxx Geplaatst: 21 januari 2009 Geplaatst: 21 januari 2009 Ik zit met een beeld probleem met mijn DM800. Ik heb afgelopen weekend de software geupgrade naar Gemini 3.9 en heb sindsdien erg slecht beeld op alle zenders. (het is net of ik naar een zeer slecht geripte dvd zit te kijken) De HD channels zijn wel goed (voor mijn gevoel wel wat ruis) E.e.a. is aangesloten via de DVI- HDMI kabel naar de Philips LCD TV. Settings staan op 1080i 50Hz en in de TV heb ik alle beeldverbeteraars uit en aangehad voor het testen. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ome Merde Geplaatst: 21 januari 2009 Geplaatst: 21 januari 2009 was het daarvoor wel goed met je oudere image ? welk image was dat ? merDe deze ruimte is te huur
ceesxx Geplaatst: 21 januari 2009 Auteur Geplaatst: 21 januari 2009 Ja hiervoor maakte ik gebruik van Nab Sat en die werkte prima... Erg vreemd...
DeDream Geplaatst: 21 januari 2009 Geplaatst: 21 januari 2009 Je Philips is een HD Ready of een Full HD? Hoe dan ook, probeer eens uit te sturen op 576i en het rekenwerk aan de Philips over te laten. DeDream
ceesxx Geplaatst: 21 januari 2009 Auteur Geplaatst: 21 januari 2009 Was mooi geweest maar 576i maakt het helaas niet beter... Heb 720P ook nog maar eens geprobeerd maar hetzelfde resultaat. Gaat om een HD ready tv van Philips. Verder zie ik rond de zenderlogo's ook een hele waas/ ruis zitten.
fico99 Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 Mijn DM800 geeft bij SD kanalen ook meer vuile randjes rond ondertitels of zenderlogo's dan mijn Humax HDCI-2000. Dé oplossing zit hem in de scherpteregeling van je TV. Die moet je in de HDMI 576i stand wat terugdraaien. Dreambox DM800, Triax TDS 110 Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E) TV Vlaanderen TopPakket
ceesxx Geplaatst: 23 januari 2009 Auteur Geplaatst: 23 januari 2009 Kan het zo zijn dat Canal digitaal een paar dagen erg slecht signaal doorgegeven heeft? Ik heb opeens een stuk beter beeld op 720P (nog niet helemaal tevreden maar wel flink een stuk beter) Ik heb de scherpte van het beeld ook wat naar benden bijgesteld....
fico99 Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Origineel bericht van: ceesxx Kan het zo zijn dat Canal digitaal een paar dagen erg slecht signaal doorgegeven heeft? Ja, kan goed zijn. Ik heb dat ook al een paar keer opgemerkt. 720p maakt ook bij mij het beeld 'zachter' maar verlies je wel aan beelscherpte. Bovendien gebruik je bij 720p op SD kanalen de de-interlacer van de DM800 en die presteert waarschijnlijk minder goed dan die van je Philips TV. Dit is goed te zien bij 'ticker bars' op de kanalen waar ze beursgegevens onderaan het scherm laten lopen. Hier in Vlaanderen is 'Kanaal Z' daar een goed voorbeeld van. Dreambox DM800, Triax TDS 110 Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E) TV Vlaanderen TopPakket
Jake Blues Geplaatst: 23 januari 2009 Geplaatst: 23 januari 2009 Als je nu eens de Autoresolution plugin download of opent als deze al op de Dreambox staat. Daar kun je de de-interlacer uitzetten en zou de TV de rest moeten doen. Gr. Jake 2x Dreambox DM800 and Wavefrontier. ------------------------------------ Assumption is the mother of all fuckups
Satlook Geplaatst: 24 januari 2009 Geplaatst: 24 januari 2009 Citaat: Als je nu eens de Autoresolution plugin download of opent als deze al op de Dreambox staa Kan ik deze plugin ook ergens los vinden? DM8000 HD - Newnigma VU+ duo - PLI Triple dragon - PICmod cronbear1 image Echostar 7000 viaccess Gregorian 120 & 90 cm Visiosat bisat
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen