Ga naar inhoud

[DM500S] afstandbediening problemen, indeling klopt niet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, hierbij m'n eerste post en hierbij ook m'n eerste probleem. blush

Na een beetje dollen met m'n dreamboxje het doorlopen van de instelling menu's en een volgens mij geslaagde connectie tussen de 500 en de Dream Box Edit soft heeft de afstandsbediening kuren.

Het is de oude zwarte volgens dreambox de 'big' versie in het menu afstandbediening staat default enigma geselecteerd net zo als vroeger.

De image dat loopt is de GP soft

De exit toets is een help toets geworden, volumeregeling is weg,mute is verplaatst enz.

Het probleem is vooral het ontbreken van de exit toets, je kan nog in de menu's maar er niet meer uit of terug.

Iemand van de goeroe's een gouden tip?

Geplaatst:

de help-toets is exit

zet je a/b settings eens op neutrino, standaard staat ie uiteraard op engima maar volgens mij werken alle toetsen op jouw a/b qua indeling beter met de neutrino settings

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Dat exit en help zijn verwisseld, is bekend. Bij de oude t.o.v. de nieuwe afstandsbedieningen hebben ze die codes omgewisseld. Ik verwacht dat Gemini daar wel rekening mee heeft gehouden en dat je dus een andere afstandsbediening kan kiezen.

Geplaatst:

@ Ome merde,allereerst bedankt voor de tittel van dit onderwerp aan te passen is net even duidelijker voor iedereen.

Ik heb de Neutrino (classic) op de ab geselecteerd zonder enig resultaat

@daf 2000 de oude zwarte ab heeft geen help toets, ik ben dus momenteel m'n exit knop kwijt (heel vervelend in de menu's)

Bedankt voor jullie reakties maar tot nu toe geen succes

groeten Edwin

Geplaatst:

@ome to,

7000 ab is geen selectie mogelijkheid bij mij frown

Enkel de neutrino en default (welke altijd gewerkt heeft tot ik ben beginnen knoeien) volgens mij is het gebeurt toen ik via de Dream box editor van lama aan m'n boeqetten gesleuteld heb en deze heb teruggeplaatst.

Mijn oplossing lijkt me een extra dreamertje aan te schaffen, kijken dat ik deze volledig gesteld krijg zoals m'n huidige staat en dan op de eerste maar is een nieuwe image te plaatsen.

En zo kan ik ook lustig proberen en leren zonder m'n familie hier te teroriseren cool

Msch hier is in het koophoekje zoeken

Geplaatst:

Jij hebt geactiveerd in je DM500 optie om deze te bedienen met een DM70xx afstandbediening.

Ga naar blue panel, extras/setup en kijk de laatste optie " 70xx remote control?" - deze uitvinken en je DM500 afstandbediening werkt weer goed.

Geplaatst:

Hey,

In het 'bleu-panel' heb je de optie 3 extra

Als je hier ff in scrolt zie je: 'use 70xx Afstandsbediening' deze had ik per ongeluk aangevinkt.

Aan alle meedenkers, en Kistedu bedankt voor de gouden tip

Groetjes Edwin

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen