Ga naar inhoud


ExperiaBox traint veel te laag in


XtremeNooB

Aanbevolen berichten

Ik zag dat er nog een topic was van een van de moderators omtrent dit fijne apparaat, maar zijn vraag is niet dezelfde als de mijne dus vandaar een nieuw topic wink

 

Ik heb Internetplus bellen van kpn.. en wel internetplusbellen extra. Normaal is deze verbinding 8000 kbps down, en dat was ie dan ook voor een aantal maand.

 

Echter voor een week terug zag ik dat mijn download snelheid enorm lager geworden is namelijk 5920 kbps.

 

Als ik inlog op mijn experiabox geeft ie ook Downstream rate: 5920 kbps

 

Nu heb ik contact gehad met KPN met de vraag hoe dit kan, ik betaal voor 8 dan wil ik ook 8 en geen magere 6.

 

Volgens hem was de lijn meting goed. Ik moest mijn Experiabox maar dichterbij mijn ISRA punt neerzetten.

Ik persoonlijk vind dat dikke onzin want hij staat al jaren op deze plek zonder problemen.

 

Mijn ISRA punt zit in de meterkast, KPN zelf heeft draden voor mij naar boven gelegd aangezien daar mijn kantoor zit.

 

Heb de experiabox al meerdere malen aan en uit gedaan... vage is dat de upload nu wel op bijna 1 mb staat (zoals het hoort) maar de download blijf op 5,9

 

Scheept die medewerker van KPN me nu af met een broodje aap verhaal... of moet ik de hele zooi gaan verplaatsen?

Topfield 4000 - Aston Dual Cam - 78cm Triax wok

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

vandaag maar es weer gebeld met KPN.. deze medewerker was wat vriendelijker en wou ook wat meer doen.

 

Ook hij heeft een lijn meting gedaan en de snelheid van 5,9 was het hoogst wat ik halen kon. Dit vond hij zeer vreemd.

 

Tevens heb ik nu regelmatig storing in mijn telefonie, dat sommige mensen mij proberen te bellen en geen geluid krijgen (en hij hier dan ook niet over gaat)

 

Das zeer vervelend zeker als ik de experiabox gebruik voor mijn bedrijf.

 

Maar de medewerker stuurt een monteur die de boedel hier na komt kijken!

 

Zal mij benieuwen tot wat voor conclusies of oplossingen dat ie komt

Topfield 4000 - Aston Dual Cam - 78cm Triax wok

Link naar reactie
Delen op andere sites

als die monteur komt en hij ziet dat de experiabox te ver weg van de grondkabel hangt light het toch altijd hieraan (al is het misschien wel niet)

dus mijn advies test de box zo dicht mogelijk bij de grondkabel

en kijk wat dan de snelheid is

want als de installatie binnen niet goed is betaal je de kosten van de monteur

light het aan de box of aan de buiten bekabeling dan zijn de kosten voor de kpn

en ik spreek uit ervaring heel wat aansluitingen gemaakt voor de div providers en als ze de kosten kunnen afschuiven zullen ze het niet laten om ze af te wenden op de klant

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op dit moment het zelfde probleem met mijn InternetPlusBellen abonnement..

 

Ik heb de afgelopen maand(en) gemiddeld toch boven de 8000kbps gedownload en met ruim 1024kbps geupload.

Nu vond ik dat het downloaden van de diverse bestanden steeds langer duurde en mijn snelheid in Newsleecher ook steeds lagere waardes ging aangeven(gisteren kwam ik niet eens tot de 100kbps met downloaden)

 

Na even in mijn Experia te hebben gekeken zag ik tot mijn verbazing dat ze inderdaad de snelheid hebben terug geschroefd!!!

 

Koppelingsinformatie

 

 

DSL-type: G.992.1 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 896 / 7.552

 

Even met KPN bellen zo..

 

Gr.Info

 

Oja mijn installatie is ooit door KPN zelf aangesloten / aangelegd het betrof namelijk een 2e lijn in huis voor mijn zakelijke DSL die later is omgezet voor een IPB.Mijn las en Modem zitten op nog geen 30cm van elkaar / ISRA punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De monteur is geweest... en niet 1.. maar 5!

En daarbij zelfs 3 dagen zonder internet en telefonie gezeten.

 

Bij mij in huis was alles dik in orde, alleen kwam er maar 6,7 binnen bij mij wat 8 moest zijn.

 

De eerste monteur heeft bij mij de boedel wat opweten te schroeven naar 7,5... maar dat was voor hem niet voldoende want 8 moest haalbaar zijn voor mij.

 

De 2de monteur melde zich de week er op en heeft in verdeel kast zitten wroeten en jawel.... 6,5. En hij wou met mij de week er op een test doen, of ik hiermee accoord ging.. l*l dat ik de was heb ja gezegd en dat heb ik geweten.

 

De man heeft mijn anex b lijn veranderd naar een anex a.. en adsl 1 omgezet naar adsl 2 waardoor de uitsturing dus beter en hoger zou moeten zijn.

Daarnaast een nieuwe experiabox geplaats (speedtouch ipv de siemens) en toen begon het gedonder.

 

KPN gooit dus elke dag een batch uit waar alle info instaat voor de experiabox... die batch kwam dus nooit aan bij mij.

 

Na 3 dagen ouwehoeren was men eindelijk wakker bij KPN en kwam men er achter dat het IP nummer van mij niet goed in het systeem stond.

Heb een ander IP nummer gekregen die de batch wel goed oppakte en heb dan nu ook weer internet en telefonie en jawel.. 8MB!

 

In totaal heb ik voor dit geintje dus 5 monteurs in huis gehad waar niet een het probleem kon vinden.. 'het is te nieuw' was de mededeling ... dus te lastig!

 

Ik was heel blij dat ik het prive nummer had van een van de medewerkers anders was ik nu al blut geweest aan het bellen naar dat 0900 nummer! Deze man is dan ook alle afdelingen bij KPN bijlangs geweest om oplossingen te zoeken..

 

 

 

Topfield 4000 - Aston Dual Cam - 78cm Triax wok

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: XtremeNooB
Nog even voor de mensen die denken dat hun Experiabox dicht bij het ISRA punt moet zitten... das dus een broodje aap verhaal!

Want het maakt geen bal uit.. KPN wil het graag zo (volgens hun boekje) maar het hoeft dus niet!



Het hoeft niet maar als je storings vrij wil werken zou ik het zeker aanraden....

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...