Ga naar inhoud

DVI-I maar dan wel geluid over scart?!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen ik heb net de dm800 besteld (jippie)

Mijn 7020 S is verkocht.

Ik zit met het volgende probleem:

Op dit moment is mijn dreambox (7020) aangesloten via SCART voor beeld en 2x tulp voor geluid.

Dit heb ik bewust gedaan aangezien mijn oude versterker geen digitale inputs heeft.

Ik zie net dat de dm800 géén analoge(2x tulp) output meer heeft!

Als ik de dm800 aansluit via DVI en met een scart converter 2x tulp uit de scart haal is dat mogelijk of schakelt hij de scart uit als dvi gebruikt word?

De planning is dat er ooit nog een andere versterker komt alleen nu even niet dus ik moet die tijd nog even overbruggen.

Heeft iemand misschien hier een antwoord op?

mvg

Geplaatst:
Origineel bericht van: _Sp[A
nX_]Beste mensen ik heb net de dm800 besteld (jippie)

Mijn 7020 S is verkocht.
Ik zit met het volgende probleem:

Op dit moment is mijn dreambox (7020) aangesloten via SCART voor beeld en 2x tulp voor geluid.

Dit heb ik bewust gedaan aangezien mijn oude versterker geen digitale inputs heeft.

Ik zie net dat de dm800 géén analoge(2x tulp) output meer heeft!

Als ik de dm800 aansluit via DVI en met een scart converter 2x tulp uit de scart haal is dat mogelijk of schakelt hij de scart uit als dvi gebruikt word?

De planning is dat er ooit nog een andere versterker komt alleen nu even niet dus ik moet die tijd nog even overbruggen.

Heeft iemand misschien hier een antwoord op?

mvg

Ja ik heb er wel ervaring mee en heb het net getest.
Mijn dm800 hangt via dvi/hdmi aan de plasma, maar soms zet ik de beamer aan. En ja, ik heb ook geen video-out meer (zoals die vroeger op de DM500 zat) en ook geen stereo-geluid output mee. Dus, ik heb er een scart plug opgezet en daar komt het video signaal uit en audio signaal ook.
als de beamer en de TV aan staat hebben die beiden geluid tegelijkertijd (dus de tv krijgt zijn geluid via de dvi/hdmi kabel en mijn stereoinstallatie krijgt het geluid via de scart plug.

hope this helps.

groetjes,
stefaan

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Geplaatst:

Hartstikke bedankt stefaand!

Hier kan ik wat mee, heel erg bedankt.

mvg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen