Ga naar inhoud

[7020SI] Geen zenders tussen bepaalde freq?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Mijn systeem:

1) DM 7020 Si met samsung HD van 300 Gb

2) CF van 2 Gb

3) Origineel TV Vlaanderen kaart

4) De laatste Gemini in de flash

5) CCcam 2.011

Heb volgend fenomeen:

1) Installatie werkt een jaar goed (DM 7020, 60 cm schotel met 2 LNB's in Zweden, Goteborg.

2) De laatste 2 weken merk ik dat bij het schakelen tussen harddisk en gewone TV het beeld in blokken tevoorschijn komt.

3) In het begin was er beeld na 10 sec maar met den tijd duurde het langer en langer voor dat er beeld was tot zelfs enkele minuten sinds vorige week. Eens beeld aanwezig kon ik zonder problemen zappen tussen de zenders.

4) Nu, vandaag heb ik geen lock meer op TV vlaanderen en sommige andere zenders, al de andere zenders zijn OK. Bv Bebe TV heb ik een SNR van 93, AGC van 90 en BER 0

Heb het volgende al gedaan:

1) andere sat kabel, NOK

2) andere LNB, NOK

3) Factory reset, NOK

4) Bij mijn collega de box aangehangen, NOK

5) Switch verwijderd en enkel astra LNB, NOK

Bij ne scan zie je dat hij zenders vind tussen 11720 en 12515 (ong 90 transponders en maar 390 zenders), al de andere freq vind hij nada, nikske.

Wat kan ik nog doen of is dit een tuner probleem?

Met dank, Johnny

Vu+ Duo 4K SE, 2T HDD 2.5" Barricuda, 65" Smart TV Philips, Triax TD88, 2 x MTI & 2 x Ultra Black Quad LNB’s geschakeld via 2 4/1 switches.

Image VTi 15.0 / OsCam / Hans Settings (aangepast)

Geplaatst:

Hallo,

Heb wat verder gezocht op het net en heb het volgende gevonden:

Er zou een transistor, Q70 of 71 of 72 kapot zijn dewelke de LNB schakelt tussen hoge en lage freq.

Heeft iemand schema's hiervan en eventueel een part list. Dan kan ik deze bestellen.

Met dank, Johnny

Vu+ Duo 4K SE, 2T HDD 2.5" Barricuda, 65" Smart TV Philips, Triax TD88, 2 x MTI & 2 x Ultra Black Quad LNB’s geschakeld via 2 4/1 switches.

Geplaatst:

Heb eens de spanning nagemeten naar de lnb.

13,2 V en 18V, dus dat lijkt OK.

Heb nog steeds maar beeld bij enkele zenders?

Heb derjuist nog de laatste settings van Henksat erin gezet en nog steeds geen beeld op TV vlaanderen en al de anderen die op de hogere freq zitten (vanaf 11500 tot boven).

Is wreed ampetant frown en morgen is er voetbal op TV.

Weet iemand een oplossing aub?

Greetz, Johnny

PS: Configuratie is ingesteld op ASTRA rechstreekse aansluiting

Heb momenteel beeld op sky news met SNR op 87, AGC op 84 en Ber op 0. Kan iemand eens kijken wat hij heeft op die zender? Denk wel dat ik in Goteborg zit met mijn schotel.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Johnny UAE
Hallo,

Heb wat verder gezocht op het net en heb het volgende gevonden:

Er zou een transistor, Q70 of 71 of 72 kapot zijn dewelke de LNB schakelt tussen hoge en lage freq.

Heeft iemand schema's hiervan en eventueel een part list. Dan kan ik deze bestellen.

Met dank, Johnny

Dit zal het probleem niet zijn want dan had je namelijk nooit een Snr van 93% kunnen hebben.

Probeer het eens door je box opnieuw te flashen.

DM-7020-Vu Duo- Dm 800 --Iphone4 Jailbreak

Geplaatst:

Dat heb ik gedaan, naar de laatste versie van Gemini.

Nieuwe settings van Henksat erin en nada, nikske.

Kan enkel kijken naar de lager gelegen freq.

Sky news, bebe tv SNR en AGC > 90%

Geen lock boven 11550 Mhz freq???

Strange.

Alle hulp is welkom.

Bedankt, Johnny

Geplaatst:

Misschien schotelafstelling eens controleren of bijstellen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat
Misschien schotelafstelling eens controleren of bijstellen.

Ook al gedaan, gisteren avond.

Ben trouwens met mijne box naar ne collega gegaan en daar mijne box aangesloten, dus op zijne schotel en lnb.

Daar is het probleem idem.

Alle settings gedeleted, new scan gedaan en tot 11500 Mhz vind hij alles (ca 390 zenders) maar eens boven de 11500 Mhz vind hij nikske meer. De laatste zender die hij vind tijdens de scan is TV Galicia (of zoiets smile ).

Het moet iets in de box zijn.

Greetz, Johnny

PS: In het weekend ga ik de box eens aansluiten op mijn WF (die thuis in belgie staat).

Geplaatst:

Nee, LNB is niet stuk.

Ik vermoed dat het ligt aan de 22Khz doorsturing naar de LNB die zorgt voor de H/L switching.

Ik heb eens de instellingen veranderd voor de H en L en treshold en dan vind hij 100 zenders meer.

Bv:

L= 09750

H= 12750

T= 12750

Wanneer is terug de normale instellingen ingeef vind hij de extra 100 zenders niet meer.

Welk onderdeel zorgt voor die 22 Khz doorsturing, dan kan ik die veranderen?

Thx, Johnny

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen