Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb thuis twee dreamboxen staan.

Een met een Full Abo, en een met standaard.

Op beide boxen gebruik ik intern sinds kort CCcam.

Dit gaat prima, echter heb ik op de box met het standaard pakket, op de kanalen die niet in het standaard pakket zitten, pas na 3 a 4 seconden beeld. Verwijder ik de kaart, is het beeld er wel direkt.

Lijkt er dus op dat CCcam eerst naar de locale kaart kijkt.

Mijn vraag: kan ik nergens instellen naar welke pid's er wel/niet gekeken moeten worden door de kaart.

Draaide eerst gbox, en daar kon dat met een S-line.

Geplaatst:

Ik weet dat mgcamd een "cache" gebruikt.

De eerste keer dat je naar een bepaalde zender zapt gaat ie al je kaarten en shares langs totdat je beeld hebt. Dit kan enkele seconden duren.

Nadat je later weer naar diezelfde zender zapt ziet mgcamd in zijn cache dat deze pid gedecodeerd kan worden door een bepaalde kaart/share, en zal deze meteen pakken.

Of cccam zo'n cache bevat weet ik niet.

H2Deetoo,

Geplaatst:

Alleen bij de eerste keer zappen na het opstarten van CCcam naar een zender kan het beeld een halve seconde vertraagd worden. Verder onthoud CCcan dan dat je locale kaart niet werkt (of beter weet dat de kaart in de andere box wel werkt) en daarom zak CCcam bij terugzappen normaal gesproken de externe kaart kiezen. Ik snap het probleem niet zo. CCcam moet toch iets met proberen en uiteraard wordt eerst een locale kaart geprobeerd.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen