Gast Ixus74 Geplaatst: 15 februari 2009 Geplaatst: 15 februari 2009 Hallo, Ik heb een DM600C met PLi via een 100Mb netwerk gekoppeld aan een NAS (Linksys NSLU2 met Debian). Ik heb hier een SMB Share gemaakt en kan deze goed mounten. Echter bij het opnemen van kanalen als Ned1..3 en RTL4 krijg ik stotterende opnamen met allerlei MPEG artifacten.Ik heb getest of dit door het opnemen of afspelen kwam, echter krijg ik de zelfde problemen als ik de opgenomen bestanden op mijn PC afspeel, ik ga er dus van uit dat dit door het opnemen komt. Ik heb met de read en write buffers gespeeld van de mount, maar ik krijg geen beter resultaat, wel slechter. Omdat de NSLU2 niet meer zo'n jong beestje is heb ik ook getest met een share rechtstreeks op Core2Duo PC 2,3Ghz, 4 Gb en gigabit netwerk (Vista als OS), echter met het zelfde resultaat. Nu zit ik te denken om toch maar een interne disk te plaatsen.... maar dan moet ik er wel vrij zeker van zijn dat dit probleem hiermee opgelost wordt, hebben jullie nog (andere) suggesties?
kokf Geplaatst: 15 februari 2009 Geplaatst: 15 februari 2009 Toen ik mijn netwerkswitch van 10/100 verving door een gigabit switch ging de performance van mijn Linux fileserver aanzienlijk naar beneden vanaf mijn DM7020. Een gewone opname lukte al niet foutloos :-( Ik ben nu weer terug naar mijn audo 10/100 switch voor de dreamboxen en de NAS. Kan ook met de matige Linux drivers voor de NIC op het moederboard komen. Maar misschien is de combinatie van DM7020, gigabit switch en een gigabit NIC op de fileserver niet goed. Waarschijnlijk zet ik een tweede gigabit NIC op mijn fileserver om de rest van mijn PC's wel een hoge snelheid te geven.
Gast Ixus74 Geplaatst: 16 februari 2009 Geplaatst: 16 februari 2009 Ik heb er inderdaad een router met gigabit-switch tussen zitten. Maar zijn er mensen die een DM600C hebben i.c.m. Ziggo en wel gewoon Ned1..3 en RTL kunnen opnemen op een NAS?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen