the_knarf Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Hallo, vandaag een beetje aan het spelen geweest met skins, pluggins etc. Op een gegeven moment een crash gehad, en daarna blijft de DM zichzelf opstarten. de log file is telkens het zelfde (zie attached)(ander image geboot en de logfile gedownload). ik kan wel opstarten met een andere image met BA, maar ik wil graag dit probleem oplossen, ik wil graag wat leren, heb nu 5 dagen mijn eerste Dream. enigma2_crash_1234986434.log.txt GigaBlue QUAD plus 4XS2
hemertje Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Origineel bericht van: the_knarf Hallo, vandaag een beetje aan het spelen geweest met skins, pluggins etc. Op een gegeven moment een crash gehad, en daarna blijft de DM zichzelf opstarten. de log file is telkens het zelfde (zie attached)(ander image geboot en de logfile gedownload). ik kan wel opstarten met een andere image met BA, maar ik wil graag dit probleem oplossen, ik wil graag wat leren, heb nu 5 dagen mijn eerste Dream. Citaat: File "/usr/lib/enigma2/python/skin.py", line 436, in readSkin raise SkinError("component with name '" + wname + "' was not found in skin of screen '" + name + "'!") skin.SkinError: component with name 'location' was not found in skin of screen 'TimerEntry'! (PyObject_CallObject(<bound method ActionMap.action of <Components.ActionMap.ActionMap instance at 0x2ed7f2d8>>,('ShortcutActions', 'green')) failed) 978649bb089c0cdfd23f243e075b0928 /usr/lib/enigma2/python/Bp/BPskin.py andere skin kiezen DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
the_knarf Geplaatst: 18 februari 2009 Auteur Geplaatst: 18 februari 2009 bedankt voor je snelle reactie. ja, dat idee had ik al, maar hoe doe ik dat, kan ik dat ergens in een opstart bestandje aanpassen, zodat ik wel correct kan opstarten? GigaBlue QUAD plus 4XS2
Hyunday magic Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Inloggen met telnet en typ init 4 Nu schrap je de skinregel uit /etc/enigma2/settings typ init 3 Nu zou de image moeten booten met de default enigma skin The latest Pli in the box. Vu+ Duo,Dm7000, Triax+ Stab en Wavefrontier T55
the_knarf Geplaatst: 19 februari 2009 Auteur Geplaatst: 19 februari 2009 Hiermee kon ik inderdaad de default skin laden. Deze had echter het zelfde probleem. De plugins van die dag verwijderd (met telnet) Toen kon ik weer inloggen. weer wat geleerd, en besef dat je af en toe eens een Back-up moet maken als je een goed draaiend image hebt. ;-) bedankt voor jullie hulp. GigaBlue QUAD plus 4XS2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen