Gast Clungel Geplaatst: 23 februari 2009 Geplaatst: 23 februari 2009 Ik ben een beginner en heb onlangs een DB 7025+ aangeschaft. Door een kennis van een kennis heb ik er Enigma2 op laten zetten. Dit werkt goed. Vervolgens heb ik er een Western Digital 320 GB in gezet en geformatteerd. En toen begonnen de problemen; het formatteren wordt niet afgesloten, echter als ik met Dreambox Control Centre op m'n hd kijk, blijkt ie goed te werken. Ik kan er middels FTP films, foto's en MP3 opzetten en dat speelt ie perfect af. Maar als ik wil opnemen krijg ik de melding dat de schijf niet wordt gevonden of niet geformatteerd zou zijn. De schijf is geplaatst met jumpersetting primary master en is na het formatteren gemount. Bij de hardware info wordt ie goed weergegeven. WIE O WIE KAN MIJ VERTELLEN WAT IK MOET DOEN OM DE HDD OP TE LATEN NEMEN.
Stefaand Geplaatst: 23 februari 2009 Geplaatst: 23 februari 2009 Als je in een telnetsessie het commando mount intikt. Wat krijg je dan ? Zie je dat je HDD gemount is onder /media/hdd ? En zo ja, staat ze (rw) ? 2 x Dreambox 800HD 1 x Dreambox 800SE HD VU Ultimo 4K Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E
boekkie Geplaatst: 23 februari 2009 Geplaatst: 23 februari 2009 Lees hier maar eens verder,staat de oplossing! http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1630628#Post1630628 groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
Gast Clungel Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Bedankt voor jullie reacties maar ik ben er nog niet veel mee opgeschoten. Wat ik ook doe ik krijg m'n HD niet zover dat ie wil opnemen.
Gast Clungel Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Denk dat ik er maar een recorder naast ga zetten en de harddisk in m'n computer ga gebruiken. De dreambox werkt verder perfect, mooi beeld ! Alleen jammer dat ik er niet mee kan opnemen.
Ronsworld Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Al geprobeerd om hem via DCC eerst te unmounten, en dan eens te mounten? Dit werkte voor mij, geen problemen meer sindsdien. Suc6, HCO. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
Stormwind Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 Kijk met dcc via ftp of je wel een map met de naam movie hebt. Ik denk dat dat het probleem is!! media/hdd/movie allemaal kleine letters!! Dreambox 8000 4*S2 1TB HDD 1GB CF Wavefrontier T90 Samsung LEDTV UE32B7020 My DM8000 is powered by OpenPli
Laverda Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 wel harde schijf kunnen benaderen en bestanden kunnen afspelen, dan kan het haast niet missen dat er geen movie map op je harde schijf staat. via ftp (heb je al gebruikt om data op hd te zetten) map movie aanmaken en opnemen maar. Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen