DreamboxNewbie Geplaatst: 23 februari 2009 Geplaatst: 23 februari 2009 Ik ben aan het experimenteren met het zelf bouwen van een image, maar krijg foutmeldingen tijdens het compileren. De ontwikkelomgeving krijg ik opgezet, alle tools zijn geïnstalleerd, ik krijg de melding dat de package readline 4.3-r3 een fout bevat tijdens het unpacken. In de directory source bevindt zich het bewuste packet, er is blijkbaar een fout opgetreden tijdens het downloaden hiervan. Het probleem is dat elke het downloaden van dit pakket al wel "compleet" is volgens de bitbake cache. Hoe kan ik forceren dat dit packet terug moet gedownload worden? De compilatie helemaal terug van begin af aan starten is een mogelijkheid, maar dan loop ik dikwijls tegen hetzelfde probleem aan in een ander packet. Met vriendelijke groeten, Sven
arnoldl Geplaatst: 24 februari 2009 Geplaatst: 24 februari 2009 volgens mij had ik ook zoiets.. weet het niet zeker meer..maar dacht dar ik toen het betreffende pakket gewoon via apt-get had geinstalleerd..waarna het werkte... mocht dat niet werken dan kan je ook proberen de foutief gedownloade file te vervangen door de handmatig goed gedownloade grtx , arnold
Gast MiLo Geplaatst: 24 februari 2009 Geplaatst: 24 februari 2009 Rebuild met bitbake: Code: cd ~/<ergens>/dm7025/build# let op de spatie voor env. env.sourcebitbake readline -c rebuild# als bovenstaand niet wil, danbitbake -b ../openembedded/packages/<readline...>/<readline...>.bb -c rebuild <ergens> = waar je de spullen hebt uitgepakt. "dm7025" is een voorbeeld... Daarna kun je verder met je image bouwen met bijvoorbeeld "bitbake dreambox-image"
Gast MiLo Geplaatst: 24 februari 2009 Geplaatst: 24 februari 2009 Alternatief kun je de "readline" files weggooien uit tmp/work en uit tmp/stamps, en dan opnieuw starten met bouwen. Maar bitbake wordt toch je vriendje als je serieus gaat proggen.
DreamboxNewbie Geplaatst: 27 februari 2009 Auteur Geplaatst: 27 februari 2009 Heren bedankt, ik heb echter een flatertje geslagen. Er was geen ruimte meer vrij op mijn virtual disk Nu zit ik met een ander probleem, in do.rootfs kan enigma2-plugin-systemplugins-softwaremanager niet gevonden worden. Zal er eens naar zoeken.
Gast MiLo Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Probeer de CVS datum in Enigma2.bb eens te verzetten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen