Gast snabie Geplaatst: 24 februari 2009 Geplaatst: 24 februari 2009 Hallo, Ik heb de Nabilo v0.7 geinstalleerd op de DM800 en ik krijg de webinterface met geen mogelijkheid beveiligd. Op de DM500 was dat een optie in de gemini image. In Nabilo weet ik deze niet te vinden. Dus wat ik wil is dat als ik van buitenaf mijn dreambox wil benaderen (timer programmeren) via een *-dns.info url. Dit kan doordat ik mijn router in dmz modus heb gezet en deze forward naar mijn DM800. Echter ik wil dit alleen voor mezelf en niet dat jan en alleman mijn dreambox kan benaderen en switchen. Wat zijn de evt. mogelijkheden? Nabie
Bram1nat0r Geplaatst: 24 februari 2009 Geplaatst: 24 februari 2009 Kijk maar onder Plugin - Webinterface. Daar kun je per subnet aangeven of je wel of geen beveiliging aan wilt zetten. DM800S - DM7000S - DM500S - 2x Triax 88cm - Strong DISEcQ H-H Motor SRT DM2100 - Triax TD(S) Multiblock
Gast snabie Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Allen, Is inmiddels opgelost. Het bleek dus dat de Webinterface plugin een bug had onder nabilo v0.7, want elke keer als ik de gele interfaces button klikte kreeg ik een zogenaamde crash oftewel een green screen of death waarna de dm800 herstartte, hierdoor kreeg ik het scherm waarin je de webinterface aanzet en waar je authenticatie aanzet niet te zien. Inmiddels heb ik nabilo v0.8 geinstalleerd en hiermee is de bug verholpen en kan ik de webinterface beveiligen. Edoch allen bedankt voor meedenken... Nabie
Gast MiLo Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Origineel bericht van: snabie doordat ik mijn router in dmz modus heb gezet en deze forward naar mijn DM800 Dat betekent dat je DM alle ongevraagde troep, aanvallen en pogingen om er een spambot van te maken voor zijn kiezen krijgt. Op een dag kom je er dan achter dat je dreambox gebruikt wordt om spam te versturen, warez te verspreiden en dat er een man of twaalf op je abonnement meeliften. Misschien werkt deze methode dan beter, hoef je alleen poort 22 te forwarden en kun je toch overal bij:http://www.milosoftware.com/sat/dropbear.html
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen