Ga naar inhoud

(8000) Welke dvd past in de 8000 en heeft een sata aansluiting?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben op zoek naar een slimline dvd speler/brander voor mijn 8000. Ik heb er al een maar die heeft een ide aansluiting(laptop aansluiting). Ik ben bij een aantal computerbedrijven geweest maar die hebben allemaal een ide aansluiting. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Het moet er een zijn met een sata aansluiting.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Dat is onzin. IDE staat niet voor laptop maar gewoon voor een interface. In alle recente laptops zit SATA en die drives zijn overal te bestellen.

Gebruik google.nl zoekwoorden: Slimline DVD SATA

Daar vind je zelfs een convertor voor Slimline IDE naar SATA, maar of dat werkt in een DM8000HD durf ik je niet te zeggen.

Andere leden: Geen commerciele links plaatsen!

Ron

Geplaatst:

Fijn dat er snel gereageerd wordt. Perfect. Ik kan hier wel iets mee.Ik heb die converter besteld en ik ga testen of dit werkt. Als het werkt zal ik dit nog melden. Misschien dat anderen daar iets aan hebben.

Als het niet werkt dan toch maar de sata dvd bestellen.

Bedankt en een prettig weekend.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Origineel bericht van: Toxic[Q]Ja, maar dat is absoluut af te raden.

Dan ga ja van USB naar SATA naar IDE.

Zeker niet goed voor de dataflow.

Ron

Hoi Ron, Ik heb inmiddels de converter. Gisteren nog snel opgehaald bij een leverancier. Maar zoals je al zei is de kwaliteit van het beeld veel minder als van mijn gewone dvd die via componenten kabel is aangesloten. Ik begrijp eigenlijk niet waarom dit nu slechter is. Ik ga proberen om een sata dvd uit mijn pc te halen om die even tijdelijk aan de 8000 te hangen. Als er een sata in mijn pc zit. Dan weet ik zeker of het aan de converter ligt. Heeft iemand nog andere tips??

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Ik kan je nu al met 100% zekerheid zegen dat die adapter niets met de beeldkwaliteit te maken heeft.

Als het met die adapter werkt, werkt het en zal een SATA drive geen enkele beeldkwalitietverbetering bieden.

Ron

Geplaatst:
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Ik kan je nu al met 100% zekerheid zegen dat die adapter niets met de beeldkwaliteit te maken heeft.
Als het met die adapter werkt, werkt het en zal een SATA drive geen enkele beeldkwalitietverbetering bieden.
Origineel bericht van: Toxic[Q]Ja, maar dat is absoluut af te raden.
Dan ga ja van USB naar SATA naar IDE.
Zeker niet goed voor de dataflow.
Ron

Hoi Ron,
Klopt. Ik heb een dvd uit mijn pc gehaald en via sata aangesloten. Dus zonder converter. maakt dus in kwaliteit niets uit.
Volgens mij gaf je aan in een eerder bericht dat een converter wel eens van invloed kon zijn op de dataflow.
Maar goed. Hij speelt ook geen blueray af maar dat had ik al eerder op dit forum gelezen.
Ik ga een nieuw onderwerp openen. Daar stel ik de vraag of iemand weet waarom de kwaliteit zoveel minder is in vergelijking met mijn huidige dvd speler.

Daarkendemeelachen !!!!

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.