Gast MiLo Geplaatst: 4 maart 2009 Geplaatst: 4 maart 2009 Die auto-restore is wel makkelijk toe te voegen aan een image maar niet achteraf, want dan is het te laat. Het is een script dat eenmalig wordt gerund tijdens de eerste boot. Voor de liefhebber, het is /etc/init.d/milosettings.sh (@henksat, nee het gaat niet om de standaard settings backup/restore maar om de restore van ssh keys, softcam en samba configuratie) Het leek me trouwens wel zinnig om deze funtie aan te passen zodat er minder handwerk bij zit. Ikzelf dacht om de settings backup functie wat uit te breiden met de extra files, en bij de eerste boot al meteen de settings terug te zetten van de laatstgevonden backup. Dan kun je het allemaal met de afstandbediening regelen en heb je geen telnet nodig voor het maken van de backup.
antonlamers Geplaatst: 4 maart 2009 Geplaatst: 4 maart 2009 Origineel bericht van: Littlesat Die networkbrowser komt vanzelf in alle images in de nabije toekomst, daar deze gewoon in git staat. beetje een offtopic vraag, hij is uit nieuwsgierigheid wat is Git? Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
antonlamers Geplaatst: 4 maart 2009 Geplaatst: 4 maart 2009 Origineel bericht van: MiLo Die auto-restore is wel makkelijk toe te voegen aan een image maar niet achteraf, want dan is het te laat. Het is een script dat eenmalig wordt gerund tijdens de eerste boot. Voor de liefhebber, het is /etc/init.d/milosettings.sh ik zie alleen milo-defaults.sh is deze het? VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Gast MiLo Geplaatst: 4 maart 2009 Geplaatst: 4 maart 2009 Origineel bericht van: antonlamers ik zie alleen milo-defaults.sh is deze het? Yep die is het. Niet op mijn geheugen vertrouwen
Gast MiLo Geplaatst: 4 maart 2009 Geplaatst: 4 maart 2009 Origineel bericht van: antonlamers wat is Git? http://nl.wikipedia.org/wiki/Git_(software)
Neptunus Geplaatst: 4 maart 2009 Geplaatst: 4 maart 2009 Zit er een mountmanager in de MiLo image? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
fransken Geplaatst: 4 maart 2009 Geplaatst: 4 maart 2009 Origineel bericht van: Neptunus Zit er een mountmanager in de MiLo image? kijk maar eens op de site van milo (staat veel info wat er inzit in dit image )http://www.milosoftware.com/dreambox/nl/index.php?body=download XT9200 / 5000 , XP1000 OPENPLI 4.0VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1ufSYNOLOGY DS1512 3TB REDS
Gast MiLo Geplaatst: 4 maart 2009 Geplaatst: 4 maart 2009 Laatste nieuwe image uit mijn bakkerijtje... http://www.milosoftware.com/dreambox/nl/index.php?body=download Nieuw in deze release: * Enigma van 2009-03-03 * Kleine movie list verbeteringen * NETcaster plugin fixes van Bushwhacker * Nederlandse vertalingen
Neptunus Geplaatst: 4 maart 2009 Geplaatst: 4 maart 2009 Alles werkt naar behoren, alleen waar staat de NFS server instelmogelijkheid? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
antonlamers Geplaatst: 5 maart 2009 Geplaatst: 5 maart 2009 Ik weet niet zeker of het in deze topic hoord, maar als ik van newnigma2 naar de nieuwe milo image wil dan zie ik dat de HDD leeg is, als ik weer terug ga naar newimage zie ik alles weer. Heeft dit te maken met een evt. backup op de HDD om de milo image te restoren. Of komt het doordat je een nieuwe image over een oudere wil zetten. @milo ik heb de ronaldd backup gerenamed alleen jou backup stond er nog op. groet Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Gast MiLo Geplaatst: 5 maart 2009 Geplaatst: 5 maart 2009 Origineel bericht van: Neptunus alleen waar staat de NFS server instelmogelijkheid? Hmm, volgens mij zit er geen NFS server in. Je zou met "ipkg install kernel-module-nfsd" hem kunnen installeren (of via software manager), maar ik heb (nog) geen idee hoe van daaraf verder. Samba server zit er wel standaard in, kun je instellen via netwerk settings menu.
Gast MiLo Geplaatst: 5 maart 2009 Geplaatst: 5 maart 2009 Origineel bericht van: antonlamers ...als ik van newnigma2 naar de nieuwe milo image wil dan zie ik dat de HDD leeg is, als ik weer terug ga naar newimage zie ik alles weer. Dat zou niet moeten gebeuren, ook niet als je het ene image over of naast het andere zet. - Is dit alleen met milo image zo (met pli/gemini zie je de HDD wel bijvoorbeeld)? - Je hebt gewoon een interne harddisk aan de IDE hangen? - Heb je een CF kaart? - Gebruik je Barry Allen? Zou je me via e-mail (zie website) je /etc/fstab eens willen sturen, zowel die van newnigma als die van milo? Ik ben ook geinteresseerd in de output van het "mount" commando. Misschien is daar iets te zien.
DeBeek Geplaatst: 5 maart 2009 Geplaatst: 5 maart 2009 Lijkt erop dat dit door Barry Allen komt, In mijn flash staat de laatste Gemini 4.10 en de laatste BA op CF. Heb alle settings backups enz van CF en HDD verwijderd, Na installeren laatste MiLo ( werkt verder prima ) staan mijn timers en instellingen en mijn kanalen lijst gewoon in de MiLo image.. Ook na het installeren via BA van de laatste versie experimentele dream image hetzelfde. Lijkt erop de BA de map etc/enigma2 uit de flash gebruikt.?
Gast MiLo Geplaatst: 5 maart 2009 Geplaatst: 5 maart 2009 Heb mijn image eens in de flash geschreven en inderdaad - geen HDD meer. In de fstab werd de compactflash gemount onder /media/hdd, en de harddisk werd helemaal niet gemount. ik heb het rechtgezet, ik heb deze regel in /etc/fstab: Code: /dev/discs/disc0/part1 /media/hdd auto defaults 0 0 vervangen door: Code: /dev/discs/disc0/part1 /media/cf auto defaults 0 0/dev/discs/disc1/part1 /media/hdd auto defaults 0 0 Daarna met "umount /media/hdd" en "mount /media/hdd" was de harddisk wel bereikbaar. Da's dan ook de workaround. Als je geen CF kaart erin hebt zitten zie je waarschijnlijk de hdd wel. Barry Allen heeft er in ieder geval iets mee te maken, maar het is me nog niet duidelijk hoe precies. Ik ga eens uitvogelen waar de fstab eigenlijk vandaan komt. Tips van linux gurus zijn welkom
Neptunus Geplaatst: 5 maart 2009 Geplaatst: 5 maart 2009 Origineel bericht van: MiLo Origineel bericht van: Neptunus alleen waar staat de NFS server instelmogelijkheid? Hmm, volgens mij zit er geen NFS server in. Je zou met "ipkg install kernel-module-nfsd" hem kunnen installeren (of via software manager), maar ik heb (nog) geen idee hoe van daaraf verder. Samba server zit er wel standaard in, kun je instellen via netwerk settings menu. Jammer, ik gebruik de 7025 en de 7020 onderling met elkaar, verbonden via NFS. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen