hemertje Geplaatst: 6 maart 2009 Geplaatst: 6 maart 2009 Origineel bericht van: MiLo NFS Server voor MiLo (experimenteel, geript en aangepast van PLI) Origineel bericht van: MiLo Imagebakkers vinden het ontzettend interessant om hun "geheimen" te bewaren, die vaak niet meer omvatten dan een tooltje uit openembedded pakken en in het image kwakken. Veel meer doe ik tenslotte ook niet. Bij de skins wordt er dus voor gezorgd dat de ipk een afhankelijkheid heeft naar een file of pakket uit hun image, terwijl ze eigenlijk gewoon prima werken op andere images. hou jeje wijziging van hierboven dan ook geheim voor andere imagebakkers? DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast MiLo Geplaatst: 6 maart 2009 Geplaatst: 6 maart 2009 Nieuwe release: 6 maart 2009 Nauwelijks nieuwe functionaliteit, maar het probleem van de verdwenen harddisk is in deze versie opgelost. Verder zitten nu de (experimentele) NFS server en BarryAllen in de standaard feed. http://www.milosoftware.com/dreambox/nl/index.php?body=download
fransken Geplaatst: 6 maart 2009 Geplaatst: 6 maart 2009 het zappen en downloaden van plugins gaat een stuk sneller met de cf plugin de cf plugin maakt een uitbreiding van de flash op de cf kaart en die werkt best wel mooi hier op newnigma XT9200 / 5000 , XP1000 OPENPLI 4.0VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1ufSYNOLOGY DS1512 3TB REDS
Gast MiLo Geplaatst: 6 maart 2009 Geplaatst: 6 maart 2009 Origineel bericht van: hemertje hou jeje wijziging van hierboven dan ook geheim voor andere imagebakkers? Alle wijzigingen zijn publiek beschikbaar:http://www.milosoftware.com/dreambox/nl/index.php?body=developer Ik heb alles in git zitten, dus deze patch zou gewoon compleet moeten zijn, met alles erin. Zo niet, dan verwacht ik een mailtje en dan los ik het met plezier op, want als het niet in deze patch zit en m'n Linux omgeving sterft, dan ben ik dat werk kwijt. Er zitten best wat wijzigingen in die gewoon bugs zijn in de originele image, en die zou ik eigenlijk wel willen pushen naar de openembedded repo, maar ik zou niet weten hoe wat en waar ik dat kan regelen. Ik heb bijvoorbeeld ook op enkele plekken de vertaling gewijzigd.
antonlamers Geplaatst: 6 maart 2009 Geplaatst: 6 maart 2009 Mio, Ik heb de nieuwste versie van jou erin gezet, op de HDD de backup map, deze is niet hersteld in de image. Hij is wel een beetje hersteld want de netcaster.conf zie ik wel staan in de etc dir. Echter De zenderlijst zag ie niet en ook de settings niet. De timer lijst is ook leeg. Hopende heb je iets aan de info Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Gast MiLo Geplaatst: 6 maart 2009 Geplaatst: 6 maart 2009 Hoi, Goed punt nog. DMM gebruikt nu andere namen voor de settings backup, en daardoor ziet hij backups van oudere software images niet. Je kunt hem waarschijnlijk wel terughalen als je de "geavanceerde" herstel optie kiest in de software manager. Als je vanuit dit image (en waarschijnlijk alle images met software manager ipv de backup plugin) een backup maakt, dan vraagt hij bij de installatie of je die settings wil terug zetten. Dat moet eigenlijk uitgebreid worden zodat hij ook settings van oudere images accepteert.
BushWhacker Geplaatst: 6 maart 2009 Geplaatst: 6 maart 2009 Dag MiLo, Ik heb de nieuwste versie (via BA) erin gegooid en .... out-of-the-box werken. Je image (of BA) heeft automatisch de settings-backup teug gezet. Geen problemen met de HDD zoals eerder gemeld in dit draadje. Heb jij nog ideeen (of kun je .pyc files decompilen) om de netcaster aan te passen zoals die van Gemini, zodat ook de namen van de artiesten/nummers worden weergegeven? Hoe kan ik de picons, die ik op de CF heb staan, ook in de skin weergeven? Ze hebben nu de Ronaldd namen, dus de namen van de zenders. Ik ga hem volgende week verder testen. Morgen eerst verhuizen... Gr, BW DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013) DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)
antonlamers Geplaatst: 6 maart 2009 Geplaatst: 6 maart 2009 Origineel bericht van: MiLo Hoi, Goed punt nog. DMM gebruikt nu andere namen voor de settings backup, en daardoor ziet hij backups van oudere software images niet. Je kunt hem waarschijnlijk wel terughalen als je de "geavanceerde" herstel optie kiest in de software manager. Als je vanuit dit image (en waarschijnlijk alle images met software manager ipv de backup plugin) een backup maakt, dan vraagt hij bij de installatie of je die settings wil terug zetten. Dat moet eigenlijk uitgebreid worden zodat hij ook settings van oudere images accepteert. Werkt "jou" backup functie via de hdd door die nieuwe software manager helemaal niet meer? Of lees ik het verkeerd? Wat is het verschil als ik via audio en video bij AC3 een vertragingstijd invul en de AC3lipsync plugin? VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Gast MiLo Geplaatst: 7 maart 2009 Geplaatst: 7 maart 2009 Origineel bericht van: BushWhacker Heb jij nog ideeen (of kun je .pyc files decompilen) om de netcaster aan te passen zoals die van Gemini, zodat ook de namen van de artiesten/nummers worden weergegeven? Om dat te doen moet je in de request naar de server een extra header toevoegen, en dan krijg je van de server een soort blocksize terug. Uit de stream lees je dan blocksize bytes aan audio, en dan komt titel informatie, dan weer blocksize audio enzovoorts. Kun je allemaal vanuit Python doen, geen C++ wijzigingen voor nodig, test code maken moet ook te doen zijn. De nodige informatie staat op shoutcast.com. Ik wou me zelf eerst op de movielijst focussen, die is voor mijzelf het meestgebruikte item van de dreambox.
cybernation Geplaatst: 7 maart 2009 Geplaatst: 7 maart 2009 Hi Milo, Klein vraagje... in het ronaldd image zat de mogelijkheid om de scartaansluiting op de dreambox te gebruiken (ik heb hier mijn dvd speler op zitten). Ik mis deze mogelijkheid in jou image of vergis ik me? Kan je deze optie meenemen in je volgende image?
Gast MiLo Geplaatst: 7 maart 2009 Geplaatst: 7 maart 2009 Als je onder instellingen, audio/video, de "scart" optie activeert, dan schakelt hij vanzelf naar de aangesloten DVD speler als je die gebruikt. Zo heb ik het thuis ook aangesloten.
DeBeek Geplaatst: 7 maart 2009 Geplaatst: 7 maart 2009 Hij werkt weer SUPER !!!!!!!! Thanks.. Heren Moderatoren, Kunnen we van dit topic een Sticky maken .????
antonlamers Geplaatst: 8 maart 2009 Geplaatst: 8 maart 2009 @Milo Mio, Werkt jou backup script dan nog wel in deze image, omdat e rnu ook een software manager inzit? de netcaster.conf is wel teruggezet. De zenderlijst zag ie niet en ook de settings niet. De timer lijst is ook leeg. anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
antonlamers Geplaatst: 8 maart 2009 Geplaatst: 8 maart 2009 Is er iemand die deze skin: http://feed.newnigma2.to/stable/dm7025/2...-r0_mipsel.ipk aan zou kunnen passen zodat ie ook in Milo werkt? Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
antonlamers Geplaatst: 8 maart 2009 Geplaatst: 8 maart 2009 @ Milo, Zou jij ook de bitrate plugin welke in de feed van ronalaldd zit aan jou feed willen toevoegen, netzoals de picons? VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen