Ga naar inhoud

[DM7000] signaal meting wel juist?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mensen, in een eerder topic had ik het over mijn schotel die verplaatst moest worden, maar

nu ben ik bezig met uitrichten en gebruik hiervoor zowel een analoge satpieper als mijn dreambox signaal meting beeldje.

nu blijkt dat (ook wanneer de coax is afgekoppeld is) er signaal binnenkomt op de box, dit lijkt mij niet kloppen, aangezien er fysiek geen schotel aangesloten is.

Mijn vraag is hierbij: Hoe betrouwbaar is de signaalmeting in de dreambox, of kan ik toch beter mijn analoge pieper hiervoor gebruiken....

Geplaatst:

Dat is normaal bij een dreambox hoor maar het belangrijkste is de ber die moet op 0 staan en de andere 2 zo hoog mogelijk.

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb een signaal van:

snr 90%

AGC 67%

ber 0

Ik denk dat dit haast niet beter kan!?

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

Dreambox 800 HD SE

Geplaatst:

Niks meer aan doen!!

Het ligt ook een beetje aande zender etc. Meestal op een 7000 krijg je bij de nederlandse zenders een signaal tussen de 80 en 90% afhankelijk van de diameter van je schotel. Ik heb zelf een Wavefrontier 55 cm en daar zit ik gemiddeld tussen de 80 tot 85%. Met een wat grotere schotel haal je de 90%. Latere Dreamboxen geven meer aan maar ontvangen evenveel.

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen