Ga naar inhoud

Blokken in beeld en vervorming van het geluid op alle kanalen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb hier verschillende ontvangers staan onder meer een beta DM7000, DM500 en een DM600. Ik gebruik dus al heel wat jaren dreamboxen.

Sinds een paar dagen heb ik problemen met de DM600. Dit nadat die box zonder problemen jaren gewerkt heeft.

Ondanks dat het signaal > 92% de Ber op 0 staat. Blokt het beeld heel erg en het geluid, het klinkt stom, lijkt wel vertraagd afgespeeld te worden.

Dat heb ik op alle satellieten en op alle kanalen. Dus bijvoorbeeld ook op het FTA BVN kanaal.

Het opnieuw flashen van de box heeft niet geholpen.

Een andere box op de coax van de DM600 speelt prima zonder problemen. DUs ik denk niet dat het met het aangeboden signaal te maken heeft. Overigens heeft iemand anders die DM600 getest achter een andere schotel met hetzelfde resultaat.

Kortom het lijkt wel een hardware probleem te zijn. Heeft iemand een idee in welke richting ik deze storing moet zoeken? Is het hardware, kan ik er zelf wat aan doen?

Streamtype

Geplaatst:

Ik denk persoonlijk van niet. Als ik een FTA kanaal via het netwerk stream naar een PC en met VLC bekijk is het beeld goed en het geluid normaal.

Ik denk persoonlijk dat het te maken heeft met de beeldverwerking/scart electronica. Maar goed ik heb van de inhoud van een Dreambox weinig verstand.

Streamtype

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen