Gast IMBean Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 Gisteren eindelijk mijn DM8000 gekregen Ik heb via de usb->SATA converter, die op het moederbord zat, een externe SATA-schijf aangesloten via de USB-poort aan de achterzijde van het de dreambox. Ik had vanavond schaatsen opgenomen en ben begonnen met kijken toen de opname nog bezig was. Het kwam af en toe voor dat het beeld stil stond of 'sprong'. Deed me weer denken aan de eerste DM7000... De bitrate van Nederlandse zenders is best hoog maar dit zou toch niet mogen gebeuren? Kan het te maken hebben met het feit dat ik de SATA extern heb aangesloten? Zou de prestatie verbeteren als de harddisk intern installeer? Of moet ik de externe SATA op een andere manier aansluiten? Iemand ervaring hiermee en/of suggesties?
bliksem Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 neem de aansluiting aan de achter zijde dat help of bouw hem in. mijn ervaring Dreambox DM8000HD AZBOX Premium +
Ron Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 De bijgeleverde USB-SATA convertor is bedoeld voor de DVD drive. De DM8000 heeft geen E-SATA en USB-SATA is qua bandbreeddte zeker niet gelijk aan E-SATA. Zorg er dus voor dat je de voor de HDD bedoelde SATA aansluiting op het mainboard (rechts achter de HDD inbouw plaats) gebruikt of bouw hem gewoon in. Ik zie ook geen nut voor een E-SATA disk als je die gewoon prima in kunt bouwen zoals het bedoeld is. Ron
Gast IMBean Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 Origineel bericht van: Toxic[Q ]De bijgeleverde USB-SATA convertor is bedoeld voor de DVD drive. Ik zie ook geen nut voor een E-SATA disk als je die gewoon prima in kunt bouwen zoals het bedoeld is. Ron Dank voor je antwoord. Ik denk dat ik hem ga inbouwen. Het nut was dat ik een externe E-Sata heb die ik gebruik bij mijn DM 800. Het was makkelijker om even uit te proberen of dit zo werkte in plaats van inbouwen. Ik denk overigens dat het meer te maken heeft met de Diablo Cam die ik gebruik. Op sommige kanalen wordt dan het beeld bevroren, verstroord etc. Zodra ik de CAM eruit trek is het over. De T-rex module doet het weer wel goed.
Gast cobbaut Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 Hoi, ook net een Dreambox 8000 aangeschaft en twijfelde ook even tussen interne of externe harde schijf. Ga nu zeker voor een interne gaan. Weet er iemand welke ik het best neem (merk, type ..) qua geluids- en warmteontwikkeling dan?
Ron Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 Nieuwe vraag, nieuw topic! De zoekfunctie gebruiken, zou ook helpen.
Aanbevolen berichten