jeejee99 Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 Beste leden wie weet raad?, Ik draai al een tijdje met PLI Jade(laatste versie) en als ik een film of wat dan ook afspeel dan hangt mijn DB na ongeveer een half uurtje. Dit is telkens zo. Dan moet ik weer opnieuw opstarten, doorspoelen naar waar ik was gebleven en dan weer verder kijken. Dat is zeer irritant. Opnemen gaat gewoon prima maar afspelen is een klein drama. Ik heb een WD 1TB ESata disk. Wie weet raad? thx, Jeejee99 Begon er iets van te snappen totdat ik een dreambox kreeg. Maar dat gaat me ooit ook nog eens lukken.
likus Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 Je bent niet de eerste. Externe schijven blijken behoorlijk gevoelig te zijn, en een kleine afwijking in het proces zal ervoor zorgen dat je d'r ellende mee hebt. Ik heb zelf uiteindelijk een interne schijf ingebouwd, en heb er al een half jaar geen problemen meer mee... DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
jeejee99 Geplaatst: 17 maart 2009 Auteur Geplaatst: 17 maart 2009 Dank voor je antwoord Mag ik vragen wat voor interne schijf jij hebt zodat ik niet het wiel opnieuw hoef uit te vinden. Ok kan ik mijn huidige externe schijf opslopen en dan aan mijn db hangen? zou dat ook het probleem oplossen? groeten, Jeroen Begon er iets van te snappen totdat ik een dreambox kreeg. Maar dat gaat me ooit ook nog eens lukken.
likus Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Ik heb een Seagate Momentus 5400 ingebouwd. Die was zeer stil en energiezuinig, daardoor dus ook minder warmteproducerend; kan ook geen kwaad... Een 3,5" schijf intern aansluiten gaat niet zo gemakkelijk; de interne sata-aansluiting geeft minder voeding, dacht ik. DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen