fredzetee Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 Ik wil/moet door omstandigheden mijn wavefrontier 90 op een tegelvoet (met 60*40 tegels) zetten. Hij staat nu op een paal in de grond met een doorsnede van 60mm Nu hebben de tegelvoeten een paal met een doorsnede van 55mm. Als ik naar de huidige bevestiging kijk op de 60mm paal dan zie ik dat ik nauwelijks "knijp" ruimte meer over heb om de schroeven verder aan te trekken. M.a.w. Past op een paal van de tegelvoet van 55mm wel een wavefrontier 90? Wat zou de minimale doorsnede zijn? iemand ervaring of ideeen?
mifi Geplaatst: 3 april 2009 Geplaatst: 3 april 2009 Origineel bericht van: fredzetee Ik wil/moet door omstandigheden mijn wavefrontier 90 op een tegelvoet (met 60*40 tegels) zetten. Hij staat nu op een paal in de grond met een doorsnede van 60mm Er is een speciaal voor de T90 gemaakte "paal" die je zowel tegen een muur als op een plat vlak kunt monteren. Door de bevestiging op drie punten staat hij stevig. Je legt dan een stapel tegels neer en boor daarin drie gaatjes. "Driepoot" bevestigen en klaar. Verder geen tegelvoet meer nodig. Zo staat hij bij mij al jaren op een tegels. Als je even googled op "wavefield +T90" krijg je een aantal aanbiedingen met plaatjes, inclusief de polar mount. Groeten Michiel ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Gast m.boretti Geplaatst: 3 april 2009 Geplaatst: 3 april 2009 De Tripod (driepoot) standaard van Wafefrontier is wel erg duur!
gallia Geplaatst: 3 april 2009 Geplaatst: 3 april 2009 als antwoord op je vraag , de paal moet 60 mm zijn .
fredzetee Geplaatst: 3 april 2009 Auteur Geplaatst: 3 april 2009 Zijn er dan tegelvoeten met 60mm dan?. M.a.w. Heeft niemand de Wavefrontier aan een tegelvoet vastzitten? De trippod is nl wel duurder. Is dat de enige oplossing dan? Ik zit te denken, je zou toch die 55mm voet met een stuk plaatstaal van 2,5 mm rondom moeten kunnen verdikken of zou het geheel dan gaan draaien op de paal?
el canario Geplaatst: 3 april 2009 Geplaatst: 3 april 2009 Zo'n tripod hoeft niet duur te zijn hoor. Gekocht voor minder dan 20 euro, ex verzendkosten. VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo
fredzetee Geplaatst: 4 april 2009 Auteur Geplaatst: 4 april 2009 dat is vreemd ik had er een te koop gevraagd en de aanbieder had de paal van een tegelvoet (4*60*40) nagemeten en hij kwam op 55mm.....
fredzetee Geplaatst: 4 april 2009 Auteur Geplaatst: 4 april 2009 Origineel bericht van: el canario Zo'n tripod hoeft niet duur te zijn hoor. Gekocht voor minder dan 20 euro, ex verzendkosten. kun je me per PM laten weten waar als de link niet op het board mag?
druup Geplaatst: 4 april 2009 Geplaatst: 4 april 2009 Ik heb een tegelvoet waarvan de buis precies 60mm is, gekocht in Rotterdam als je wilt weten waar moet je me even een PM sturen! VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
jantje112 Geplaatst: 4 april 2009 Geplaatst: 4 april 2009 Ik had de beugel ook te "dun" ik heb dat opgelost door om de klem een paar stukken afgesneden buitenband (van de fiets) te klemmen. Dit werkt prima.
el canario Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Origineel bericht van: fredzetee Origineel bericht van: el canario Zo'n tripod hoeft niet duur te zijn hoor. Gekocht voor minder dan 20 euro, ex verzendkosten. kun je me per PM laten weten waar als de link niet op het board mag? Je hebt post... VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen