Ga naar inhoud


Kan een Monobloc op een Big Bisat?


Gast nargile

Aanbevolen berichten

Eerder op de Dreambox afdeling had ik het over een probleem en een oplossing. Nu wil ik vragen of een bigsat met een twin monoblok om kan gaan. Ik wil graag een twin monoblok aansluiten die astra 1 en hotbird kan ontvangen. Deze gaat naar mijn buurman en naar mij en de resterende astra 2 en 3, eutelsat w3 en turksat komt alleen bij mij binnen. Ik wil graag vragen of deze kombinatie mogelijk is en/of er goede ontvangst zal zijn met een twin monoblokvoor mijn buren. Welke twin monoblok LNB kan ik het beste met een bigsat gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


1) Met "Bigsat" bedoel je dan Bisat of Big Bisat? Gelieve de CORRECTE benamingen te gebruiken aub. Men heeft het ook niet over een Flips als men Philips bedoeld...

2) Waarom persé een Twin Monobloc? Waarom niet werken met 2x Twin LNB's en de rest Single LNB's?

 

Als je het over de Bisat hebt kan een monobloc NIET gebruikt worden wegens de voorgevormde beugel.

Als je het over de Big Bisat hebt lijkt mij dat ook onverstandige gezien de contructie (algemeen concept) van deze schotel gebaseerd is op het gebruik van LNB's (zowel single, twin als quad...)

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

1)Het gaat om een Visiosat Big Bisat

2)Omdat ik het op een Dreambox wil aansluiten weet ik niet wat de mogelijkheden precies zijn voor mijn opstelling. Ik was er ook niet zeker van of ik een normale formaat twin LNB kan gebruiken voor Astra 1 en Hotbird. Dus is 6.2 graden afstand genoeg om 2 gewone formaat twin LNBs naast elkaar te plaatsen? Alvast dank voor je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nargile
Dus is 6.2 graden afstand genoeg om 2 gewone formaat twin LNBs naast elkaar te plaatsen?

Daar is de Big Bisat nu juist voor gemaakt!
Maar waarom maak je geen gebruik van de ALIGNMENT SOFTWARE?
KLIK
Sat4all bevat een schat aan informatie maar je moet zelf wat willen lezen en KIJKEN ...

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn fout. Ik heb mijn vraag niet goed geformulierd. Met die 6.2 graden bedoelde ik og ik een twin LNB van MTI kan gebruiken. Want ik heb nu Turksat en Eutelsat W3 met een enkel MTI Highline LNB. Astra 1 en 3 met 2 Alps enkel LNB's. Ik wil nu Astra 2 en Hotbird toevoegen. Hotbird moet een twin LNB zijn en Astra 1 moet vervangen worden door een twin LNB. Een uitgang van Astra 1 en Hotbird gaat naar mijn buren (is zijn balkon) en de rest gaat naar mijn Dreambox 800 HD. Moet ik mijn diseq verangen of kan ik een andere oplossing vinden?

 

Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is. Want ik heb al heel wat gelezen. Ik heb zelfs een printje gemaakt met mijn gewenste opstelling met de Alignment software. Maar daar staan de Alpsjes getekent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of die LNB's er tussem passen moet je zelf even naar kijken.

 

Astra2 komt (van achter de schotel gezien) 28.2-23.5=4,7 gr. rechts naast Astra3, je hebt daar dus niet heel veel ruimte maar ik denk dat het wel zal passen.

 

Hotbird komt (van achter de schotel gezien) 19.0-13.0=6 gr. links van Astra1, ook daar heb je denk ik voldoende ruimte.

 

Zo'n MTI heeft denk ik de twee uitgangen dwars op de kijk richting van de LNB staan, dat zou voor net iets teveel breedte kunnen zorgen. Als het niet past zou je inderdaad bv. Alps kunnen nemen, maar er zijn ook genoeg andere LNB's die ook passen omdat de uitgangen niet 'dwars' zitten.

 

Als je nu een 4/1 DiSeqC switch gebruikt, dan moet je voor je nieuwe LNB's extra switches aanschaffen. Je kan kiezen tussen:

 

1- een extra committed 4/1 switch (of in plaats daarvan een 2/1 switch), in combinatie met een uncommitted 4/1 of 2/1 switch;

 

2- een 8/1 of 10/1 switch, die je kan instellen op DiSeqC 1.1 of 1.2

 

Voor je buurman heb je een 2/1 switch nodig.

 

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...