Ga naar inhoud


Windows 7 met FloppyDTV DVB-S2


Gast Bram Leffers

Aanbevolen berichten

Gast Bram Leffers

Hallo allen!

 

Ik zit met een probleem. Onlangs heb ik windows 7 geinstalleerd. Alleen krijg ik nu geen beeld of satelliet ontvangst meer. Het lijkt erop dat de driver niet goed is geinstalleerd maar ik kan niks vinden? Ik heb alleen de Driver geinstalleerd van de FloppyDTV DVB-S2. In Windows Media Center geeft de kaart geen signaal.

 

Tijdens het configureren in Windows Media Center kom ik de volgende vragen tegen:

 

Do You Recieve TV From Multiple Satellites?

 

Do you recieve TV from more than one satelite?

 

YES/NO

 

Nou.. ja toch? Ik ontvang van ASTRA 19.2E en 23.5E met de dual oscillator.

 

DiSEqC Position Selection

 

You can connect up to four satellite dishes to a DiSEqC-enabled DVB-S tuner. Wich DiSEqC positions are you using?

 

Position 1

Position 2

Position 3

Position 4

 

Ik heb geen DiSEqC. Maar ontvang van twee satellieten dus wat moet ik doen? Moet ik zeggen dat ik van 2 posities ontvang? of anders gewoon 1 satelliet selecteren?

 

 

Nu heb ik het volgende gedaan;

 

Bij de eerste vraag heb ik "NO" geklikt.

Bij de tweede vraag waarbij je een satelliet moet selecteren heb ik de ASTRA 19.2 geslecteerd.

Als ik op volgende klik wordt me gevraagt wat voor type LNB ik heb, ik klik op costum dual oscillator.

Bij de vierde vraag wordt er gezegt "Confirm LNB parameters", deze frequenties staan standaart op;

LOW-BAND oscillator Frequency 9750Mhz

HIGH-BAND oscillator Frequency 10600Mhz

Transition Frequency 11700Mhz

 

In dit scherm staat onderin ook nog een balkje met signal quality, deze is helemaal leeg.

 

Met deze instellingen heb ik dus geen tv signaal. Ik weet zeker dat de schotel goed staat want als ik de "image" terug zet van mijn windows Vista configuratie heb ik wel TV.

 

 

 

Specificaties

 

Windows 7 Build 7077

2GB DDR2 RAM

AMD3600+ X2 2Ghz

ATI 3200 Onboard

Gigabyte GA-MA78GM-DS2H

Western Digital 250Gb SATA2

Toshiba 32" HD Ready

FloppyDTV DVB-S2

1 schotel met een dual oscillator

CAM TVVLAANDEREN met een net nieuwe canal digitaal smartcard.

 

 

 

Kan iemand mij hierbij helpen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Bram Leffers

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

hoe werkt het geheel met windows 7?

ik heb met mce xp heel lang lopen k****n en uiteindelijk de moed opgegeven.

het mooie was wel de epg en de interface.

kun je wat meer vertellen hoe het geheel werkt met windows 7?

tf 7710hdpvr overleden ,one cam ,scena 5560,samsung 6700 met dvb-s2,smartwi,cd cam ,visiosat g4 op astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daylights

Heb gisteren voor het eerst getest met een Hauppauge WinTV HVR-4000 op Windows 7 (beta nog, moet m'n test systeem ook nog updaten naar de RC).

Onder Media Center was het vrij simpel om deze werkend te krijgen. Satelliet wordt nu standaard ondersteund zonder registerhacks dat MCE denkt dat het te maken heeft met een DVB-T kaart. Ik heb dan weliswaar (nog) een enkele LNB, ik geef aan dat ik uitgericht ben op Astra 19,2 en vervolgens werkt het perfect! EPG wordt netjes geladen, beeldkwaliteit is beter dan onder MediaPortal (ik had met MP een lelijk randje bovenaan en iets minder scherp).

 

Het is nu nog alleen met FTA, ben nog even aan het kijken hoe ik ook encrypted kanalen kan kijken.

Ik ga ook nog even kijken hoe het onder de RC versie werkt aangezien er ook weer wat aanpassingen gemaakt zijn in MCE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je info,

ik heb nu ook windows7 erop gezet maar ik vind hem minder soepel als mp.

sat kaart heb ik niet meer.

heb jij met sat kaat onder mp gewrkt?

tf 7710hdpvr overleden ,one cam ,scena 5560,samsung 6700 met dvb-s2,smartwi,cd cam ,visiosat g4 op astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast miscreant

Ik werk met win7 en ben zeer tevreden.

Works like a charm.

 

Of toch bijna. Ik krijg maar 3 van de 4 dvb-s2 tuners aan de praat. Als ik ze afzonderlijk test werken ze wél allemaal. Ik vermoed dat het gaat om een driver probleem (device locking)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bram Leffers

Oeps ik was een tijdje afwezig.. blush

 

Ik ondervindt de laatste tijd alleen maar meer problemen met mijn Media Center. Als ik hem aan zet of uit stand-by haal doet soms de gehele kaart het niet meer. Dit doet de kaart de ene keer niet en dan weer wel. Zeer irritant. Ik zit weer te overwegen om maar een gewone satelliet ontvanger aan te schaffen. Ik heb al van alles geprobeerd maar tevergeefs.

 

Gr Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

ergens iets gelezen over legacy driver voor fdtv icm win7.

misschien help dat.

kijk eens bij "de groene knop" site

tf 7710hdpvr overleden ,one cam ,scena 5560,samsung 6700 met dvb-s2,smartwi,cd cam ,visiosat g4 op astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...