Ga naar inhoud


Is dit oplichting ?


goto

Aanbevolen berichten

Ik heb ze gebeld en de dame van de infobalie wist helemaal niet wat een mediaplayer is en de heren van de betreffende afdeling waren niet te bereiken.

 

En aan de optie opsturen heb ik helemaal niet gedacht en zou het ook niet gedaan hebben en daarbij was ik al genoeg böse om dat stuk weer te gaan rijden.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

iets dergelijks heb ik ook een keer gehad bij een grote elektronica winkel, ik had een autoradio daar gekocht en deze bleek niet naar behoren te functioneren, ik ben gelijk dezelfde dag terug gegaan om deze om te ruilen, de winkelmedewerker verdween met mijn toestel naar het magazijn om een nieuwe te halen, terug gekomen was het van aub meneer hier heeft u nieuw toestel, deze medewerker had alleen pech dat ik het serienummer wist, hij had me namelijk weer mijn eigen oude toestel in de handen gedrukt. Dat noem ik wel oplichting!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat is pas wat. Had je geen neiging om die vent helemaal in elkaar te rammen.

Het feit je gaat niet voor je lol weer terug naar de winkel.

In mijn geval moet ik ook 60 heen en 60 terug rijden dus als je dan die zelfde radio krijgt waar je problemen met had weer als een balletje balletje spel weer terug krijgt.

Ik sprong echt uit mijn vel dan

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg de bedrijfsleider te spreken maar die was natuurlijk weer niet in het pand aanwezig. (Waarom verbaasde mij dit niet..)

Dit stimuleert mij natuurlijk niet om daar vervolgens weer iets te kopen. Dat gebruikte artikelen weer in de roulatie gebracht worden was al eens eerder duidelijk geworden, maar je eigen defecte artikel terug krijgen was nieuw voor me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast zzzzzzz

Tja, er is wel een probleem met de consument, in deze zin :

 

* iedereen vindt het sympathiek als een winkel een toestel dat eventjes gebruikt is terugneemt 'omdat het niet voldoet', en gewoon de geldsom terugbetaalt of een tegoedbon geeft.

Sommigen vinden dit zelfs een basisrecht.

 

* anderzijds wil (haast) niemand een product dat door een andere gebruiker op die manier teruggebracht is.

 

Vraag is dan : waar moet de winkelier met een dergelijk toestel heen ?

Als het echt defect is, kan hij het ongetwijfeld kwijt bij zijn leverancier.

Maar als het nu gaat om een toestel dat weliswaar in orde is, maar niet voldoet aan wat de consument ervan verwachtte ?

Ik heb ook zo eens een mediaspeler uit de Carrefours (België) gekocht.

Kostte 79€, en ik vroeg tegen die verkoper of hij kon zeggen welke formaten nu echt allemaal ondersteund werden.

"Goh, neem hem gewoon mee, en als hij niet voldoet mag je hem binnen de 3 dagen terugbrengen. Zorg er wel voor dat je nog alle verpakking bij je hebt."

Thuisgekomen heb ik een paar testen gedaan en gezien dat het toestel inderdaad niet kon afspelen wat ik wou (ondertitels in SRT formaat, H264, ...).

Alles mooi opnieuw verpakt en teruggebracht.

Gewoon geld teruggekregen.

 

Dan weet je toch dat de Carrefours die gewoon gaat proper herverpakken en aan een ander doorverkopen ?

Indien niet, leg mij dan eens uit wat ze er wel mee gaan doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz


Dan weet je toch dat de Carrefours die gewoon gaat proper herverpakken en aan een ander doorverkopen ?
Indien niet, leg mij dan eens uit wat ze er wel mee gaan doen...



Ik weet niet hoe Carrefour het doet, maar het is in die branche heel gebruikelijk dat dergelijke apparatuur naar een opkoper gaat, die het vervolgens weer via andere kanalen tegen een andere prijs gaat slijten. Denk aan marktpartijen via **CENSUUR**, op de markt of naar het buitenland. Zie het maar als B-keus wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...