Ga naar inhoud

[10ºE] De sat is erg onstabiel op dit moment.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het plek waar de sat hangt is erg onstabiel.

Het systeem staat hier bijna continu te corrigeren.

Hebben meer mensen daar last van??

Geplaatst:

Heb hier absoluut geen last op de 10E ,ondanks het zeer winderige weer met soms krachtige windstoten tot 70 km/uur. Heb zelfs een ietsje betere ontvangst op vooral de Up4's daar waar anders deze transponders problemen geven.

Alles hangt natuurlijk af van de plaatsing van de schotel. Mijn deltastar 90 cm is goed beschermd opgehangen in de hoek van een gebouw en komt niet boven het dak uit.

Dus denk dat een grotere schotel in volle en open vlakte bij zulke windstoten meer last zal hebben.

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

Het enige wat het met u schotel te maken heeft is dat u schotel een grote (ten opzichte van de 3 mtr ter plekken)openingshoek heeft waardoor u niet merkt dat hij zeer onstabiel is.

Waarom denk u dat VTM vanmiddag de verbinding op 10 Oost kwijt was en naar 16 Oost is verhuist?????

Denk maar aan de verbinding van Newslive hedenmiddag.

Toch bedankt zal er eens een kleinere 1,2 mtr bij zetten.

Geplaatst:

voor mij is de W2A-satelliet, die nogal populair is voor mij, vandaag ook niet in normale doen. Signalen van zwak tot zeer sterk. Je kan dan toch niet zeggen dat de schotel te klein is

Geplaatst:

Ik zeg ook niet dat de schotel te klein is.

MAAR als je een schotel hebt met een "kleine" openingshoek wat grote (2 meter of meer) schotels hebben. Het goed waarneembaar is, gebruik je een kleine schotel 90 of 120 eventueel met of zonder subreflector dan is de openingshoek een stuk groter als de sat dan 1 graadje hoger gaat ach dat is niet zo heel erg. De 2m of groter kan een graadje weglopen aan en dus is op dat moment de verbinding weg als er geen volgsysteem op zit.

Dat is wat ik bedoel te zeggen op een 1,20 m zou hij hier ook te zien zijn maar de 2,4 m was het een ramp.

Vertel eens Paul welke grote je gebruikt voor W2A ????

Ik gok 1,8 of groter...

AZBOX

Geplaatst:

Beste allemaal,

De meeste satellieten hangen gewoon stil. Dat is duidelijk.

Zij hangen buiten de atmosfeer.

Ze zullen alleen bewegen als de mens dat toelaat. (inclined)

Als er signaal verlies optreed, komt dat:

1. Door het bewegen van de schotel van de SNG, d.m.v. de wind ter plaatse bij uitzending.

2. Doordat de ontvangstschotel door de wind beweegt.

3. Op beide plekken wind, dan is 1+1=2

Bij VTM is gisteren waarschijnlijk gewoon iets kleins verkeerd gegaan. Dat kan zo eens een keer gebeuren.

Ad

Geplaatst:

Dank Ad : prima, deskundige en bondige uitleg. smile

Voor diegenen die nog iets meer willen weten , lees gewoon even wat hierbij staat : http://nl.wikipedia.org/wiki/Omroepsatelliet

Simpele maar heel nuttige informatie. wink

PS.: Door de "windbeschermende" opstelling van mijn schotel mag ik bij dan rekenen op 1 + 0,50 = 1,50 whistle

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

Ad

Naar aanleiding van ons gesprek van heden ochtend is er in de software een instelling gebouwd die in % is in te stellen.

Het systeem gaat dan pas wat doen als het signaal (na instelling tussen 1 en 5%) varieerd. dus bij 3% instelling gaat het systeem pas bij verlies van 3% op zoek naar een beter signaal.

Tevens helemaal stil hangen doen ze niet he ze bewegen zich in een kubus van zeg maar 150 KM doornede.

Geplaatst:

En jij denkt dat je met een 3 meter schotel zo´n kleine openingshoek hebt, dat je kan merken dat de sat 150km

heen en weer beweegt. Jij weet volgens mij zelf ook wel dat

die hier 35.000 km vandaan staat. Er zal wel een wolk voorlangs geschoven zijn. smile

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen