Ga naar inhoud


welke hd ontvanger heeft lan aansluiting?


alejandro

Aanbevolen berichten

Ik ben overgestapt naar digitale kabel, nu ben ik op zoek naar een hd ontvanger, die kan opnemen( dus met een harddisk)en die een lan aansluiting heeft zodat ik de opgenomen bestanden kan benaderen/verplaatsen/kopieren.

 

Zijn er ontvangers die aan mijn wensen voldoen?

ik weet er één, de dreambox 8000, maar ik zou graag weten of er alternatieven zijn.

Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: alejandro
Ik ben overgestapt naar digitale kabel, nu ben ik op zoek naar een hd ontvanger, die kan opnemen( dus met een harddisk)en die een lan aansluiting heeft zodat ik de opgenomen bestanden kan benaderen/verplaatsen/kopieren.

Zijn er ontvangers die aan mijn wensen voldoen?
ik weet er één, de dreambox 8000, maar ik zou graag weten of er alternatieven zijn.


dm800?

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alejandro
Dank je, daar dacht ik net ook al aan, nadeel is alleen dat het een single tuner is, maw opnemen en niet naar iets anders kijken.




dm8000?

Groet

Dreambox DM500 & DM800 PLI Jade

EPG powered by MiLo en Rytec :-)

Technisat Multytenne twin (19E, 13E, 23E & 28E)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alejandro
Dank je, daar dacht ik net ook al aan, nadeel is alleen dat het een single tuner is, maw opnemen en niet naar iets anders kijken.


Tsja, dan moet je aan een dm8000 denken. cool

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

reelbox avantgarde

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVB-C tuners zijn binnenkort ook voor de AZbox leverbaar. Moet je er wel genoegen mee nemen dat deze ontvanger nog in ontwikkeling is, dus nog bugs hier en daar.

 

Als je het ervoor over hebt is de dm8000 op dit moment de beste keuze voor wat betreft dual tuner netwerk ontvangers.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: asmi


Tsja, maar dat is een pseudo netwerk. Alleen te gebruiken d.m.v. ftp om je (hoogstwaarschijnlijk) mislukte opnames naar je peecee te halen... Tenzij je de beruchte (5 min) opnameblokjes van nl1 gebruikt.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Catastrofus
Tsja, maar dat is een pseudo netwerk. Alleen te gebruiken d.m.v. ftp om je (hoogstwaarschijnlijk) mislukte opnames naar je peecee te halen... Tenzij je de beruchte (5 min) opnameblokjes van nl1 gebruikt.

Gert.

En dus voldoet hij prima aan de eisen, en dan ook nog voor een normale prijs.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: asmi
Origineel bericht van: Catastrofus
Tsja, maar dat is een pseudo netwerk. Alleen te gebruiken d.m.v. ftp om je (hoogstwaarschijnlijk) mislukte opnames naar je peecee te halen... Tenzij je de beruchte (5 min) opnameblokjes van nl1 gebruikt.

Gert.

En dus voldoet hij prima aan de eisen, en dan ook nog voor een normale prijs.


Hij voldoet prima aan de ziggo eisen. Vergeleken met CDS is het castratie-nivo net zo hoog. Tuurlijk voor de gemiddelde abonnee van ziggo, die verder geen eisen stelt en die alle problemen voor lief neemt en dus ook alle ongemakken, is het een prima decoder al weet je niet welke firmware-verrassingen nog geactiveerd kunnen worden in deze decoder. Ik hou het wel bij m'n 8000/7025 die bevallen uitstekend zowel op kabel als op sat.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook toevallig, ik zie net de 5050 staat op inet, ik denk he..... met lan?? ftp protocol... dat is wat ik zoek...

maar na de reactie van Catastrofus ben ik wat terughoudender over die machine...

 

Het is dus niet zo, dat als ik een opname maak, ik die naar een externe bron( pc, popcorn oid) kan sturen om vervolgens vanaf die machine terug te kijken, danwel op de pc de opname bewerken..

 

 

dan wordt het toch een 800....

Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alejandro
Het is dus niet zo, dat als ik een opname maak, ik die naar een externe bron( pc, popcorn oid) kan sturen om vervolgens vanaf die machine terug te kijken, danwel op de pc de opname bewerken..

Jawel, dat kan wel, als je met "die machine" je Popcorn bedoelt tenminste.
Nadelen van de 5050 zijn dat hij zelf geen edit-mogelijkheden heeft en dat hij een eigen bestandsformaat (.ts, een ingepakt mpg-formaat) gebruikt dat je wel kunt converteren naar standaardformaat maar niet zelf kunt namaken.
Je kunt dus wel een opname naar je PC halen, daar converteren naar standaardformaat, afspelen en bewerken, maar het resultaat van zo'n bewerking kun je niet meer terugsturen naar je 5050 en daar afspelen. Hoeft ook niet, daar heb je je tenslotte je Popcorn voor.
Of je 5050-bestanden ook direct op een Popcorn kunt afspelen of dat er altijd een tussenbewerking op de PC nodig is weet ik niet, dat zal afhangen van de capaciteiten van zo'n Popcorn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf de 5050 en gebruik ter archivering ook een externe 1TB HD, en afspelen kan ie z'n eigen bestanden prima, ook vanaf die HD, dus een echt probleem zie ik niet.

FTP'en via LAN, naar de PC, gaat zonder probleem zelfs vanaf de externe USB-schijf als ie aangesloten staat op de Humax.

Via VideoLan VLC kun je de TS-bestanden ook converteren naar bruikbare MPG's waarvan je DVD's kunt maken ....

En wat enkelen willen, eigen bestanden erop kopiëren om ze te bekijken, vind ik eigenlijk niet nodig, is ie ook niet direct voor gemaakt. Daar bestaan inderdaad elegantere en betere oplossingen voor. De Humax doet waarvoor ie gemaakt is excellent!

Groeten, Daniël

 

=================================================================

Dreambox DM7000, PLi® Jade2 Images Suite 20090322 Rev.6302, Freecom Network Drive (WERKT VIA SAMBA GOED!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...