Ga naar inhoud


Triax met multi LNB: welke switch gebruiken?


backup

Aanbevolen berichten


Beetje verstaanbaarder:

 

Als je 4 lnb's op de schotel hebt, dan heeft elke lnb (minstens) één uitgang.

 

Je kan géén 4 kabels aansluiten op jouw receiver... dus moet je de 4 lnb's "samenbrengen" in een "doosje" en van daaruit loopt er één kabel naar beneden, naar jouw receiver. Dat doosje heet een "Diseqc switch".

 

Dergelijke switchen bestaan in verschillende uitvoeringen: om 2, of 4 of nog meer lnb's "samen te voegen".

 

In jouw geval heb je dus een Diseqc switch nodig met 4 ingangen (voor elke LNB één) en één uitgang (voor de kabel naar de receiver).

 

Daarmee is de kous niet af!

Je moet de lnb's op bepaalde "ingangen" van de switch aansluiten (VOORBEELD: Hotbird op poort 1; Astra1 op poort 2, Astra3 op poort 3 en Astra2 op poort 4)

maar...

dan moet je ook dezelfde instellingen aanhouden in de "antenne instellingen" van jouw receiver.

Die instellingen heten meestal "Diseqc poorten" en in de menu ga je wel merken dat je 4 poorten kunt toewijzen aan 4 satellieten.

 

In de menu moet je dan instellen dat Hotbird in de switch op poort 1 zit; Astra1 op poort 2 enz...

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
hij heeft die vraag ook al Hier gesteld, denk daar beter op z'n plaats...


Dat is inbreken in het topic van een ander.
Ik verkies dat hijzelf een nieuw topic opent wat hij hier heeft gedaan. Maar misschien had hij het wel beter in schotelpark gepost.
Even verplaatst dus!

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

ik kwam op dit topic terecht, na aanschaf tripple lnb voor een twin tuner, dus ik heb nu 3 lnb's 2 switches en uiteindelijk 2 kabels die naar mijn 2 aparte tuner kaarten lopen.

 

ik heb een triax 88 cm schotel, maar heb een beetje problemen om dit af te stellen.

 

is er ergens een howto te vinden die mij de goeie kant op stuurt, of kunnen jullie mij een zetje in de goeie richting geven?

 

ik wil de astra 1-2 en 3 ontvangen op mijn mediaportal mediacenter, maar het uitrichten heb ik blijkbaar niet genoeg kaas van gegeten.

 

een single sat configuratie is nog wel te doen voor mij, maar zodra er een multi sat config afgesteld moet worden, dan red ik het niet meer.

 

help please.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ondertussen heb ik het redelijk voor elkaar.

 

ik heb eerst mijn schotel en de middelste lnb afgesteld op de astra 3 ( 23,5 ) tot ik het sterkste signaal kreeg.

 

daarna was het een kwestie van lnb 1 en 3 afstellen op de rail.

 

ondanks alles heb ik nog diverse transponders waar ik geen signaal op ontvang ( maar dat kan komen omdat mediaportal misschien ook de feeds opzocht via 'download sattelite list')

 

heeft iemand anders hier een oplossing voor, dan hoor ik het alsnog heel graag.

 

mvg Bouke en de BESTE WENSEN VOOR 2010.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...