Gast Merkedesch Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Goedendag, Ik heb een DM500HD besteld voor mijn vader,nu blijkt dus dat zijn TV scherm alleen is voorzien van een Component aansluiting!! Hoe kan ik nu het beste de DM500HD gaan aansluiten??? Met een HDMI naar Component kabel??(Werkt dit??) of Met een HDMI Router?? Ik zie door de bomen het bos niet meer?? Kan iemand mij misschien een gouden tipje kunnen geven??B.v de link naar het juiste artikel Alvast bedankt, Gr.Merkedesch
Gast masaman Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Op de SCART uitgang zit volgens mij het component signaal (RGB). Van de website van Dream voor de DM500HD: TV-Scart: Output: FBAS, YUV, RGB, S-Video DM500HD spec HDMI is een digitaal signaal en kun je niet zonder actieve converter omzetten naar component.
Gast Merkedesch Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Origineel bericht van: MiLo Heeft-ie ook geen SCART aansluiting dan? Helaas de bevestiging van levering voor vandaag is verzet naar eind Maart!!! Dus geen idee of die scart heeft??(zal wel toch??) Pfff heb via Ideal betaald... Dus helaas afwachten dan maar...Hoop ik dat PLI dan ook een image heeft tegen die tijd?? Gr.Merkedesch
Erik Slagter Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 En voordat die discussie weer losbreekt: het signaal op de SCART-plug is net zo goed "component" als YUV/PbPrPc/etc, alleen is de verdeling van de verschillende kleuren over de draadjes wat anders. Dan is het waarschijnlijk ook geen HD-capable televisie, koop je dan een HD-ontvanger om DVB-S2/mpeg4 te kunnen ontvangen? Da's wel toekomstvast dan ;-) DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
GeminiRx Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Ik heb de 500hd aangesloten gehad via scart naar component (Dus scart naar de losse Rood Groen Blauwe tulp stekkers) Perfect beeld.Ook wel YPbPr of YCbCr genoemd. Je hebt dan alleen niet audio via scart. Er zijn volgens mij geen scart component kabels die ook audio doorgeven (dus een scart met aan de andere kant 5 tulpstekkers) Groetjes.
Gast Merkedesch Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Origineel bericht van: Erik Slagter En voordat die discussie weer losbreekt: het signaal op de SCART-plug is net zo goed "component" als YUV/PbPrPc/etc, alleen is de verdeling van de verschillende kleuren over de draadjes wat anders. Dan is het waarschijnlijk ook geen HD-capable televisie, koop je dan een HD-ontvanger om DVB-S2/mpeg4 te kunnen ontvangen? Da's wel toekomstvast dan ;-) De TV is eigenlijk een LG 40inch "monitor" en beschikt alleen maar over beperkte aansluitingen..Er konden toen optioneel tuners en dergelijke bijgekocht worden..Dat heb ik toen niet gedaan.. Ik heb deze aan mijn vader geschonken na dat ik gestopt ben met mijn bedrijf.. De Monitor is HD ready.En zal zeker in de toekomst vervangen gaan worden voor een LED scherm. Bedankt voor de antwoorden ik ga hem tijdelijk via scart naar component aansluiten. Gr.Merkedesch
Gast masaman Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 SCART naar component met audio kan volgens mij best. Zijn geen gecombineerde signalen op de SCART connector. Even googlen:
GeminiRx Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Nuts ik kon ze niet vinden in google.. Ik zal er wel niet helmaal bij zijn geweest..
Gast Merkedesch Geplaatst: 5 maart 2010 Geplaatst: 5 maart 2010 Origineel bericht van: GeminiRx Nuts ik kon ze niet vinden in google.. Ik zal er wel niet helmaal bij zijn geweest.. zoek specifiek in Google op "kabeltje" en dan de 1e hit. Gr.Merkedesch
Ed Geplaatst: 5 maart 2010 Geplaatst: 5 maart 2010 Misschien dat je wat aan deze manual hebt? Klikkerdeklik Ed VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W) Yamaha TRX850 SuperTwinSport
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen