Ga naar inhoud


XP over bestaande XP installeren


Gast gladys

Aanbevolen berichten

T.g.v. een kapot moederbord wil XP niet meer opstarten. Zelfde mobo opgescharreld. Maar na het vlaggetje blijft hij opstarten en komt niet in Welkom etc. Er staat zoveel geïnstalleerd dat het weken gaat kosten bij een schone installatie. Kan van alles vinden over XP over XP maar de genoemde methode om met de installatie CD voor R te kiezen (niet de R voor recovery console) kan ik niet vinden. Wie weet hoe ik XP repareer? Schone installatie is dus geen optie. Het betreft een dual boot systeem. De andere HD start wel normaal op.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je boot per CD kun je op gegenven moment kiezen voor:

 

Windows Installeren

Windows Repareren

Exit

 

Je kan ook: wanneer je op F8 blijft klikken bij het opstarten kom je in een menu terecht waar je o.a. Safe Mode kan kiezen. Ik weet niet of het bij XP als zo was, maar bij Vista b.v. kun je dan kiezen voor 'start met laatst bekende werkende configuratie'.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het meedenken.

1) Via de installatie cd kan ik kiezen voor R, maar in de herstelmodule kom ik niet verder. De optie installeren heb ik geprobeerd maar die overschrijft de eerdere XP versie. Kon een image terugzetten dus weer oude situatie.

2)Opstarten met F8 uiteraard als 1e gedaan. Alle opties geven een telkens herstartende PC

3) Alles uit system32 van de andere bootschijf copieren helpt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

How to Perform a Windows XP Repair Install had ik uiteraard ook gevonden en geprobeerd. Bij mij stopt het verhaal bij punt 5. Je moet de R van recovering console negeren en kiezen voor installeren. Dan zou een 2e R van repair moeten komen. Als die er niet is, zoals bij mij, geeft deze link aan te stoppen. Terecht want anders wordt alles overschreven.

 

Wel bizar allemaal. Moederbord wilde niets meer doen. Een elco in de voeding bleek ontploft. Andere voeding erop en moederbord deed nog niets. Toen ander moederbord samen met de andere voeding. Dan wel opstarten. Maar slechts op 1 deel van de dual boot en het andere deel dat in gebruik was tijdens de crash is corrupt.

 

Inmiddels een image van een jaar terug erop gezet. Weer blijven starten na het windowsvlaggetje. Ik begin nu aan een rotte HD te denken. Maar chkdsk geeft geen fouten. Fixboot en fixmbr geen verbetering. Dit kan toch niet allemaal tegelijk Mr Murphy?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gladys
How to Perform a Windows XP Repair Install had ik uiteraard ook gevonden en geprobeerd. Bij mij stopt het verhaal bij punt 5. Je moet de R van recovering console negeren en kiezen voor installeren. Dan zou een 2e R van repair moeten komen. Als die er niet is, zoals bij mij, geeft deze link aan te stoppen. Terecht want anders wordt alles overschreven.

Je geeft aan met een dual-boot systeem te werken.
Misschien dat dat het probleem veroorzaakt?

De XP repair optie zal alleen functioneren als de XP installatie een bestaande windows installatie kan vinden die overeenkomt met XP versie die je wilt gaan herinstalleren.
Ook als de XP installatie te veel is beschadigd of niet klopt werkt de repair optie niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb echt alles al geprobeerd. De schijf die wel werkte afgekoppeld. De schijf die telkens herstartte is dan de enige schijf. In de repair console bootcfg /rebuild gedaan. Ik kan dan opstarten via de schijf die problemen geeft. Zelfde verhaal, na het windowsvlaggetje herstarten.

 

Zet morgen een image op een andere HD. Als het dan niet werkt is het niet de HD en geef ik het op. Opnieuw installeren van een Windows 2,44 Gb en Documents en Setings van 21 GB is niet leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gladys
Zet morgen een image op een andere HD. Als het dan niet werkt is het niet de HD en geef ik het op. Opnieuw installeren van een Windows 2,44 Gb en Documents en Setings van 21 GB is niet leuk.

Om welke XP versie gaat het eigenlijk?
Home/Pro? OEM/Retail?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...