Ga naar inhoud


[CD CAM] CI module CD en Homecast 8100 decodeerd vaak niet


Gast Marksman355

Aanbevolen berichten

Gast Marksman355

Hoi,

 

ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Homecast 8100 (een internationale) ik heb de CI module van CD gekocht samen met een smartcard van CD. Vanaf het begin heb ik echter problemen met het decoderen, bij het zappen geeft hij heel vaak aan dat mijn abonnement niet geschikt is, maar als een paar seconden wacht geeft hij gewoon beeld. Ook bij het maken van een opname gaat het fout, zodra ik bij het opnemen van een programma "over" het kanaal heenloop (dus zodra hij switcht van gecodeerd naar ongecodeerd opnemen) loopt bij het afspelen van deze opname mijn Ci module vast en kan ik niets anders doen dan de ontvanger opnieuw opstarten. De opname kan ik daarna weggooien want hij blijft op hetzelfde punt op zwart gaan. Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?

 

Alvast bedankt voor het meedenken

Link naar reactie
Delen op andere sites


De combi van cam met ontvanger blijft in veel gevallen een mysterie. Een combi die bij de een goed werkt faalt hopeloos bij de ander en vice versa zonder aantoonbare reden.

 

Wat ik je aanraadt, is om met je ontvanger, cam en kaart naar een sat winkel te gaan, de boel daar even aan te sluiten en de slechte werking te laten zien, vervolgens daar gaan testen welke cam het wel goed (of in ieder geval beduidend beter) doet in je Homecast.

 

Bijv. de Powercam (heet nu geloof ik One cam), de Aston Dual 1.07 of een andere.

 

Gaat uiteraard geld kosten....

 

Ook zou je in het overige ontvangers forum kunnen vragen naar de ervaringen van andere Homecast bezitters, misschien werkt jouw combi beter met een nieuwere of juist oudere software versie voor de Homecast.

 

Mocht je de CD cam met kaart bij CD hebben aangeschaft, dan zeker even reclameren daar.

 

Gr

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ja inderdaad ik heb hetzelfde probleem. Ik heb ook een Homecast 8100 CIPVR. Mijn probleem zit heb ik het doorgeven van de HD zenders van Canaal digitaal. Het duurt zeker 10/15 minuten voordat de zenders worden doorgegeven. Als ik een CI van een ander, anders dan Canaal Digitaal, gebruik kan ik dan de zenders van Canaal digitaal nog wel ontvangen ? Gr Dean

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de ontvanger natuurlijk laten voorzien van Nederlandse software die door Canal Digitaal is goedgekeurd.

Dan heb je een 8100 met Nederlandse software en dan is jouw ontvanger zogenaamd officieel gecertificeerd.

Ik denk dat de ontvanger dan wel overweg kan met de officiele CI module van Canal Digitaal.

 

Je kan helaas niet zelf de software/boot loader vervangen voor een Nederlandse versie, maar dat kan je laten doen door de importeur van Homecast. Die zit in Groningen.

De ontvanger kan opgestuurd worden, of worden langsgebracht

Ik heb dat zelf ook laten doen, toen ik nog twee Homecast HS 5101 ontvangers had.

Dit koste toen 50 Euro per ontvanger.

 

Ik zou dus even contact opnemen (www.myhomecast.nl) en misschien zijn de problemen dan wel voorbij...

Volgens de importeur zal dan alles zeker goed werken met Nederlandse software, maar dat is volgens mij natuurlijk geen garantie.

Ik heb mijn Homecast ontvangers niet meer, omdat de ontvangers toch nog diverse bugs hadden en het te lang duurde voordat Homecast met een oplossing kwam d.m.v. nieuw firmware.

Maar dat is mijn mening....

 

Maar alvast succes ermee en laat even weten hoe je het probleem heb opgelost (andere CI module, Nederlandse software,...)

VU+ Duo 2 (2 X DVB-S)

VU+ Duo 2 (1 X DVB-S / 1 X DVB-T)
Visiosat BiSat G3 D + 4 Alps Twin
Visiosat SMC 100V2 + Moteck SG-2100A + Inverto Black Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...