Ga naar inhoud


Klachten ontvangst en Canaldigitaal als bedrijf.


Gast aeh25

Aanbevolen berichten

Hierbij in het kort mijn klacht aansluitend op de diverse problemen die ik de afgelopen maanden met Canaldigitaal heb ondervonden.

Een uitgebreider verhaal komt op alle forums te staan die ook maar enigszins te maken hebben met satellietontvangst en Canaldigitaal.

 

Na tot mijn frustratie geconfronteerd te worden met de zoveelste aanpassing waardoor ik weer kosten moest maken om in dit geval een andere ontvanger aan te schaffen via CD die overigens slecht functioneert en beperkt is in functionaliteit en gebruiksgemak, wordt ik nu opgezadeld met het volgende probleem:

 

Ik heb een HD pakket aangeschaft omdat ik tot mijn frustratie toch over moest stappen op een andere ontvanger (bedankt CD ). De verkoper heeft mij herhaaldelijk beloofd dat het geen probleem was om mijn goed werkende Triax 88 aan te passen (monteur heeft het juiste materiaal bij zich) zodat ik Astra 3 met zijn HD kanalen kon ontvangen. Echter toen de monteur langs kwam kreeg ik te horen dat hij de schotel niet kon aanpassen omdat hij daar de middelen niet voor heeft. Na enkele uren discussie en de hulp van een tweede collega is er besloten dat ik een Triplesat krijg (ook i.v.m. een tweede aansluiting in huis). Tot mijn stomme verbazing heeft dat ding het formaat van een groot etensbord en kunnen we de schotel beter plaatsen onder het camping segment. Mijn vrees komt uit. Het kreng ligt er regelmatig uit bij een buitje of harde wind.

Nu heb ik 2 schotels waarvan 1 perfect werkt echter niet wordt gebruikt en een tweede die de capaciteit niet aankan.

 

Tot overmaat van ramp krijg ik nu voor de tweede keer een hoge rekening na 3 maanden en krijg ik van de helpdesk te horen (dit keer wordt er wel een keer gereageerd) dat ze me niet kunnen helpen.

Ik snap nu waarom het regent van klachten en de forums vol staan met CD ellende.

Beste mensen, kabel is ook niet alles maar overstappen is het overwegen waard. De arrogantie en slechte service gaat je vroeg of laat opbreken.

 

Ik wil het geld van de triplesat teruggestort hebben en mijn Triax aangepast wat tenslotte herhaaldelijk is beloofd.

 

Abonneenummer : 81699815

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik wil CD niet verdedigen, maar ....

 

Origineel bericht van: aeh25

 

Na tot mijn frustratie geconfronteerd te worden met de zoveelste aanpassing waardoor ik weer kosten moest maken om in dit geval een andere ontvanger aan te schaffen via CD die overigens slecht functioneert en beperkt is in functionaliteit en gebruiksgemak, wordt ik nu opgezadeld met het volgende probleem:

 

 

CD heeft vorig jaar een omruil aktie gehad waarbij klanten hun SD ontvanger kosteloos konden omruilen naar een HD ontvanger. De klant heeft daarover bericht gehad via de Nieuwsbrief en via de reguliere post. De aktie was gratis en een stukje service naar de klant toe. Kennelijk heb je dit gemist, waardoor je nu alsnog in de kosten bent gekomen.

 

Origineel bericht van: aeh25

 

De verkoper heeft mij herhaaldelijk beloofd dat het geen probleem was om mijn goed werkende Triax 88 aan te passen (monteur heeft het juiste materiaal bij zich) zodat ik Astra 3 met zijn HD kanalen kon ontvangen. Echter toen de monteur langs kwam kreeg ik te horen dat hij de schotel niet kon aanpassen omdat hij daar de middelen niet voor heeft.

 

 

Dan had hij kennelijk geen multifeed houder in de auto, want dan was het allang opgelost geweest. Een extra ritje en je had nu beeld gehad en voor een paar tientjes extra nog wat zenders op Astra 2 en Hotbird wink

 

Overigens beetje vreemd om dit op een hoop fora te gaan zetten, terwijl de problemen gewoon netjes opgelost kunnen worden. Had je een beetje monteur aan huis gehad, dan was er niets aan de hand geweest. Die monteur wordt ´ook maar´ ingehuurd door CD.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dishman_ex5020

Wat mij nu het meest verbaast: uitgerekend jouw eerste posting (proeflidmaatschap) gebruik je om je gal te spuien, terwijl je beter eerst op dit forum je had kunnen laten informeren.

 

Omdat je van plan was om alle satellietforums hiervoor te gebruiken, lijkt me ingrijpen door de moderator op z'n plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aeh25

Ik wil het geld van de triplesat teruggestort hebben en mijn Triax aangepast wat tenslotte herhaaldelijk is beloofd.


Je kunt de schotel toch altijd zelf aanpassen of laten aanpassen daar heb je CDS niet voor nodig gewoon een satdealer die zijn vak verstaat.
Volgens mij alleen een duo lnb voor een 80 cm schotel en je kunt Astra1 en Astra3 ontvangen.

Inderdaad is die triplesat nergens voor nodig maar je moet voor je buitengebeuren ook niet bij CanalDigitaal zijn dit lijkt mij volledig aan je zelf te wijten.
Je hebt het over overstappen naar de kabel de kabelaar legt toch ook geen kabel aan je moet het doen met je huis aansluiting als je iets er bij laat aanleggen moet je ook betalen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dishman_ex5020
Wat mij nu het meest verbaast: uitgerekend jouw eerste posting (proeflidmaatschap) gebruik je om je gal te spuien, terwijl je beter eerst op dit forum je had kunnen laten informeren.

Omdat je van plan was om alle satellietforums hiervoor te gebruiken, lijkt me ingrijpen door de moderator op z'n plaats.


precies maar dat gebeurd dus niet,en hij heeft z'n zin al doorgezet en cds geeft toe.
terwijl het een onszamendhangend verhaal betreft,vooral de schotel ter grote van een bord.
ik denk dat hij bij een verkeerde zaak was.en nergens benul van had.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt er in het kort op neer dat ik de praktijken van CD zat ben.

Ze komen hun toezeggingen niet na en ik zit nog steeds met apparatuur die niet goed werkt.

 

Ik ben net door CD gebeld (4e contact) en nu blijkt dat ze wel een monteur hebben met meer ervaring die mijn schotel kan uitrichten.

 

Ik ben altijd bereid om te betalen voor een goed produkt, als ze hun belofte eindelijk nakomen dan ben ik tevreden.

 

Van mij mag dit bericht verwijderd worden. Sorry als ik jullie forum misbruikt heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie geen reden om dit topic te sluiten.

ron1872 zegt het juist.

Citaat:
Had je een beetje monteur aan huis gehad, dan was er niets aan de hand geweest.

Uit je verhaal maak ik op dat je de monteur via CanalDigitaal gestuurd hebt gekregen dus is het niet meer dan normaal dat CanalDigitaal de fout voor je oplost.

 

Succes met het in orde maken van je schotel.

Laat nog eens weten hoe het afloopt.

 

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aeh25


Ik ben net door CD gebeld (4e contact) en nu blijkt dat ze wel een monteur hebben met meer ervaring die mijn schotel kan uitrichten.



CD heeft helemaal geen monteurs in dienst, dat wordt gewoon uitbesteed aan de diverse satboeren in het land. Verder: kijk eens naar de schotelinstallaties van de leden op dit forum. Denk je nou werkelijk dat die betaald en aangelegd zijn door CD? No way, dat is allemaal uit eigen zak gekomen en daar heeft CD geen cent aan bijgelegd. Voor niets gaat de zon op wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45


Uit je verhaal maak ik op dat je de monteur via CanalDigitaal gestuurd hebt gekregen dus is het niet meer dan normaal dat CanalDigitaal de fout voor je oplost.



Dit was de juiste oplossing geweest:

4_fach_multifeed_hv.jpg

Of een duo LNB op een 88 cm goed gaat vraag ik me eigenlijk af.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook een hobby opstelling staan met een multihouder van Triax.

Werkt prima voor 4 satellieten (of minder)

 

Voor grote schotels is er overigens ook een duo lnb.

CanalDigitaal zal die wel niet in zijn shop pakket hebben maar van een extern ingehuurde monteur zou je dit wel mogen verwachten.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een hoop onzin lees je toch in 1 zo'n topic.

 

CD heeft wel monteurs in dienst! Deze hebben alleen maar triax 64 en triple sats bij zich, en kunnen inderdaad geen andere schotels uitbreiden! Een duo lnb kan wel op een 78 triax, niet op een 88., welke heb je? Ik heb zelf op 1 plek een triple sat staan, en deze valt zelden uit, op A1 en 3. Ok, astra2 valt sneller uit, maar het oog wil ook wel eens wat.

 

Er zijn ook multifeeds te krijgen voor 78 en 88, deze werken perfect, maar moeten door een normale dealer worden geinstalleerd.

 

Wat anderwen al schreven, iedereen kon kiezen voor een gratis HD ontvanger, m'n vader heeft die brief ook gekregen, en er gebruik van gemaakt.

Ik lees alleen maar onkunde van de poster....

 

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RobinHood

Ik lees alleen maar onkunde van de poster....


Wat verwacht je dan, een satelliet monteur die door een andere satelliet monteur zijn schotel laat verbouwen. crazy

TS is gewoon gebruiker en gaat naar CanalDigitaal voor advies.
Nu kan er best wel eens iets verkeerd gaan maar dat moet je niet de verkeerde in de schoenen willen schuiven.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De standaard Duo LNB van Canaldigitaal gaat niet goed werken op een Triax 88cm en groter,

dat is een bekend verhaal deze lnb is speciaal ontwikkeld voor 64cm Triax ook in de nieuwe Sab 60cm schotels werkt en past deze perfect.

 

Echter zijn er andere Duo lnb's die die wel goed werken op een 88CM schotel.

En als je maar 1 uitgang nodig hebt zijn die ook nog is goedkoper als dat ding van Canaldigitaal.

 

Ik wil ook nog melden de hier net getoonde multifeed houder is niet voor een Triax.

De speciaal gemaakte houder van Triax werkt vele malen beter en is aangepast aan de schotel arm dus geen geknutsel.

Gebruik goede materialen want het moet jaren mee in weer en wind.

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...