Ga naar inhoud


terug naar winxp


gerard-almelo

Aanbevolen berichten

Die SYSTEM partitie is voor als Win7 niet goed is opgestart. Deze wordt automatisch aangeroepen. Daar zitten een aantal tooltjes in die kritische bestanden test en nog een aantal andere zaken die belangrijk zijn voor het juist opstarten van Win7. Hij is ook slechts een paar 100 Mb groot.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Kimble
Klopt, maar dan moet je wel eerst die beveiliging van W7 uitschakelen. Staat in de tutorial die al deels klaar is. De partitie SYSTEM moet wel weg naast de partitie C:

Als die verwijderd is en de bios staat verder goed (vooral bij de wat oudere systemen staat die al goed) dan staat ie er binnen een paar bakken koffie en wat klikken op.


Maar dat zou betekenen dat Win7 al iets laadt voordat er een opstart optie is gekozen?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: Kimble
Klopt, maar dan moet je wel eerst die beveiliging van W7 uitschakelen. Staat in de tutorial die al deels klaar is. De partitie SYSTEM moet wel weg naast de partitie C:

Als die verwijderd is en de bios staat verder goed (vooral bij de wat oudere systemen staat die al goed) dan staat ie er binnen een paar bakken koffie en wat klikken op.


Maar dat zou betekenen dat Win7 al iets laadt voordat er een opstart optie is gekozen?


W7 komt daar ook als je die opstart. Zodra je de beveiliging eraf haalt kan je zonder problemen er Vista erop zetten met multiboot.

Ben al verder met XP op een andere lapdoos, maar daar had ik dus even het probleem dat er ook een RECOVERY partitie erop zat. Dan krijg je SYSTEM, W7, Recovery. Maak je dan W7 kleiner (Shrink) dan zeurde Vista dat er 4 partities waren.
Inmiddels de RECOVERY met een RECOVERTOOL op DVD gezet, weggehaald. W7 weer vergroot incl de lege RECOVERY partitie en een Shrink gedaan. Toen wilde Vista wel.

Knowledgebase doorgelezen en idd als er 4 partities zijn kan je niks erbij zetten. Of je moet een extra HD erbij zetten. Nu met 3 partities geen foutmelding. Nu nog "even" een multiboot maken voor W7/Vista

Tutorial uitwerken en dan Vista eraf, bios terug en dan met XP aan de gang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even aanvulling. Er mogen 4 primary partitions zijn. Eventueel meerdere kan wel maar dan wordt het een extended partitie met daarin logical drives. Je komt dus in de problemen met meerdere os-sen, als er inderdaad een recovery en een system partitie voor Win7 staat... dan heb je er nog maar 2 over. De win7 en een andere.

 

De meest simpele manier om van die limiet af te komen is door er een tweede schijf bij te hangen. Als je alles juist installeert kun je dan tot 6 Os-sen herbergen en ook nog netjes booten.

 

Nog een manier is Ubuntu erbij (als laatste) te installeren. Ubuntu installeert de bootmanager Grub die wel Os-sen van een extended partitie kan laten booten.

 

Mischien nog meer info...

Het komt wel eens voor dat je Os netjes start en dan blijkt dat het systeem niet C is maar bijvoorbeeld F... Zeker als je met multiboot aan het spelen bent kan dit wel eens per ongeluk voorkomen... Heel lastig.

In het register kun je dit aanpassen zodat je Systeem weer netjes C is... Ik verwijs even naar Microsoft, dat scheelt mij typwerk.. Ik heb dit al een paar keer toegepast bij diverse mensen.

 

http://support.microsoft.com/kb/223188/EN-US/

 

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Maar dat zou betekenen dat Win7 al iets laadt voordat er een opstart optie is gekozen?

Kennelijk, ik zit wel eens te stoeien met een oud laptoppie en kwam er toen achter dat je niet direct van W7 naar XP kunt gaan, ik heb het toen opgelost door eerst W7 te vervangen door Ubuntu en daarna XP te installeren.
Misschien iets voor de topicstarter? maar die houdt zich muisstil smile

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lock
Origineel bericht van: Sjattuh
Maar dat zou betekenen dat Win7 al iets laadt voordat er een opstart optie is gekozen?

Kennelijk, ik zit wel eens te stoeien met een oud laptoppie en kwam er toen achter dat je niet direct van W7 naar XP kunt gaan, ik heb het toen opgelost door eerst W7 te vervangen door Ubuntu en daarna XP te installeren.
Misschien iets voor de topicstarter? maar die houdt zich muisstil smile


Beste is ook om alles te wissen met een tooltje en XP erop te zetten en dan W7 of een andere OS.

Wordt alleen wat minder leuk als je een dikke 90 GB aan software geinstalleerd hebt staan onder W7. Kan je heel je serial notebookfile uitprinten en je installatie-cd's of DVD's erbij leggen. (Hou ik er nog niet eens rekening mee dat er legio 64-bits programmatuur bijzit) Win XP 64 bits is er helaas niet in het Nederlands.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...