Ga naar inhoud


Transport Stream capture bestanden gezocht


Aanbevolen berichten

Als een soort van Java leer/oefen projectje ben ik al enige tijd bezig met het ontwikkelen van een DVB Service Information (DVB-SI) parser tooltje dat op basis van Transport Stream capture bestanden als input allerlei overzichten genereert van de aangetroffen DVB-SI data. Voor het testen van dat tooltje heb ik ondertussen een redelijke verzameling van Transport Stream capture bestanden gemaakt bij de diverse kabelbedrijven in Nederland door klanten van kabelbedrijven die beschikken over een DVB-C PC-TV kaart met BDA drivers die dan de Twinhan THTSCapture tool gebruiken voor het maken van de Transport Stream capture:

http://www.digitalrise.eu/support/downloads/index.php?action=file&id=170

 

Eén van de overzichten die mijn tooltje maakt is bijvoorbeeld een kanaal/frequentie overzicht:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1398649

 

Naast de capture bestanden van DVB-C providers heb ik ondertussen mijn tooltje ook kunnen testen met wat Transport Stream capture bestanden van onze nationale DVB-T provider KPN wat ook weer interessante DVB-SI data opleverde die ik bij de DVB-C providers nog niet tegen was gekomen. Zijn er hier op dit forum personen met een DVB-S PC-TV oplossing die werkt op basis van BDA drivers die voor mij eens wat Transport Stream capture bestanden kunnen maken van de transponders die bijvoorbeeld door CanalDigitaal gebruikt worden en ter vergelijking bijvoorbeeld ook wat Transport Stream capture bestanden van de transponders gebruikt voor het Engelse Freesat platform. Ook de Duitse transponders die voor HD+ platform gebruikt worden kunnen interessant zijn.

 

Daarnaast ben ik ook opzoek naar een uitbreiding van mijn verzameling Transport Stream capture bestanden die gemaakt zijn bij DVB-T providers zodat ik eens kan vergelijken hoe de DVB-SI data van KPN is opgebouwd in vergelijking met buitenlandse DVB-T providers. Zelf woon in niet in de buurt van de grens, dus kom ik niet verder dan DVB-T van Digitenne van KPN ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: felicasat
Als je in google zoekt op tsreader si parsing krijg je een heleboel website's waar die html exports van TSReader staan, alleen zitten er geen capture bestanden bij maar misschien is die PAT info ect intresant voor jou.

Bedankt voor de tip. Af en toe gebruik ik dergelijk HTML exports wel eens om een definitie te achterhalen van niet standaard DVB data elementen. Ik heb juist voor het testen van mijn tooltje die TS capture bestanden nodig.

Citaat:

THTSCapture werkt op me Technisat DVB-T kaart, ik kan capture's maken van o.a Duitse DVB-T, RTBF en VRT muxen.
Als jij een plaats weet voor dit te uploaden

Ondertussen heb ik iemand via het Tweakers forum bereidt gevonden tot het uploaden van de RTBF en VRT muxen. In captures van de Duitse DVB-T muxen heb ik nog wel interesse. Uploaden kan bijvoorbeeld naar hotfile.com of een andere fileshare op het internet waar hier op dit forum een link naar gegeven mag worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er hier nu echt geen forumleden die beschikken over een DVB-S/S2 PC-TV kaart en bereid zijn om voor mij wat capture bestanden te maken van DVB-S/S2 Transport Streams? Afgezien van DVB-S/S2 test materiaal ben ik bijvoorbeeld ook benieuwd hoe die Fastscan lijsten van CanalDigitaal in elkaar zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: marcel1970
O ik zou er best een paar willen maken voor je...ik weet alleen niet wat fastscan lijsten zijn smile

Ik heb ook nog geen idee wat die Fastscan lijsten van CanalDigitaal nu technisch precies inhouden. Daar hoop ik met wat Transport Stream capture bestanden gemaakt van de CanalDigitaal transponders achter te kunnen komen.

Als je beschikt over een DVB-S/S2 PC-TV kaart in een Windows omgeving met BDA drivers dan zou je met het Twinhan TS Capture tooltje eens kunnen kijken of je die DVB-S/S2 PC-TV kaart kan benaderen. Daarna de gevraagde gegevens voor het afstemmen op een CanalDigitaal transponder invullen en een capture bestand laten aanmaken van ongeveer 50 MB. De boel even Zippen om de eventuele NULL bytes uit het capture bestand te persen en vervolgens het zipje uploaden naar één gratis file share server op het Internet en de link hier plaatsen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: marcel1970
Ik beschik over een Skystar hd kaart in win7 mc met dvblink. Ik kijk vanavond even wat ik kan doen

Is dat de TechniSat SkyStar HD 2? Zo ja, dan ben ik benieuwd of deze kaart ook geschikt is voor DVB-S2 ontvangst. Dat kan ik namelijk via de TechniSat website niet achterhalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, nu wordt het lastig. Ik heb helaas geen satelliet ontvanger, dus weet jij waarschijnlijk meer van de instellingen en termen dan ik. Als ik bij CanalDigitaal kijk voor informatie over de Transponder waarin Nederland 1 e.d. zitten dan kom ik als frequency 12515, polarity horizontal, symbolrate 22000 en FEC 5/6 tegen. Maar hoe het zit met LNB, LOF en DiSEqC zou ik echt niet weten. Is dat niet ergens uit de configuratie bestanden van DVBLink te halen?

 

Of misschien weet een meelezende techneut hoe de onbekende waarden ingesteld moeten worden? Wie helpt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik even snel door de handleiding van TechniSat scan, dan lijken die LOF1, LOF Switch en LOF2 waarden zoals in jouw afbeelding vaker gebruikt te worden. Die 12129 frequentie zou volgens de CanalDigitaal lijst een Transponder moeten zijn waarin Nederlandse HD kanalen zitten en die zou een symbolrate van 27500 moeten hebben met polarity vertical. Dus misschien even proberen om de symbolrate van 27500 in te vullen en dan eventueel nog wat experimenteren met de DiSEqC instelling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor mogelijkheden heb je eigenlijk allemaal bij DVB-S modulation? Die mogelijkheden kan ik niet kiezen omdat ik een DVB-C en DVB-T PC-TV kaart heb. Afhankelijk van het type kaart worden bepaalde invul mogelijkheden wel of niet aangezet zoals in jouw schermafbeelding te zien is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Wat voor mogelijkheden heb je eigenlijk allemaal bij DVB-S modulation?


Dat moet het zijn hij heeft geen modulatie ingevuld,welke je hebt ligt aan de software DVBDream heeft de volgende:
QPSK
8PSK
16APSK
32APSK
Turbo-QPSK
Turbo-8PSK
NBC-QPSK

OP HD kanalen kreeg ik signaal door NBC-QPSK te gebruiken. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...