Ga naar inhoud


SaTiX-S2 V2 CI Dual+Ci met windows7 MCE


Gast Timeb

Aanbevolen berichten

Aan die Satix dual V2 mankeert niets, werkt bij mij de laatste drie maanden perfect.

 

Wel met een smargo(€35,-) als kaartlezer zowel onder ubuntu 10.04 als onder yavdr 2.0 op een ion moederbordje.

 

De enige extra kosten staan boven genoemd.

 

Succes.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: microchip
Ik heb sinds gisteren een Mystique Satix S2 V2 kaart met CI module in gebruik.
Na een beetje sleutelen krijg ik er de meeste zenders uit.
Zelfs de Eén HD. laugh

Ik gebruik TV Vlaanderen. Zowel de Cam module van TVV als de Aston Crypt werkt.

Ik heb de kaart in 2 verschillende systemen gestest en werkend gekregen met WMCE.

Alleen in MediaPortal heb ik ze nog niet klaar gekregen.

Gigabyte MB,Intel E5300 S775,200GB HDD intern, Linksys MediaHub 3TByte, 2GB RAM, Win7Home Premium ,Windows Media Center, Mystique Satix S2 V2, TvVlaanderen


Hallo,
Welke versie CAM heb jij in gebruik?
Bij mij werkt de Astoncrypt niet goed. Hij bevriest reeds na korte tijd bij het overschakelen naar een ander kanaal. FTA kanalen blijven gewoon werken.
Mijn CAM is de 1.07 (met LED) firmware 2.18
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ci-kaart word deze week teruggezonden ter vervanging, er ontbreekt een verbinding aan de connector waar de cam-module in moet.

 

Heb een smargo besteld als tijdelijke vervanging.

Hopelijk tegen het weekend geleverd.

@ satire welke handleiding heb je gebruikt om die smargo te installeren onder ubuntu?

Ik vind niet direct een degelijk uitgelegde handleiding.

Normaal gebruik ik mythbuntu_x64, maar is yavdr niet een andere frontend van mythtv?

Anders probeer ik eens yavdr als ik er niet uitgeraak in mythbuntu.

 

groeten,

Ronald.

 

Mythbuntu 11.10

Assrock A330ION, 2Gb Ram, 160GB HDD + 320GB HDD + NAS, Mystique Satix S2 sasc-ng

Link naar reactie
Delen op andere sites

ronron261,

 

Heb je de kaart werkend onder Linux?

Drivers al beschikbaar?

 

Ik heb gisteren de nieuwste drivers voor win7 64 geprobeerd, maar het is een dikke flop! Beeld na enkele seconden eerst blokjes en daarna steeds weg.

Ik heb al snel de oude drivers (30 april release) geïnstalleerd en alles werkte terug.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

microchip,

 

onder linux, met mythbuntu, loopt de tuner-kaart vlot.

Een driver voor de ci-kaart is er nog niet, maar er word aan gewerkt.

Regelmatig check ik of de developer een test versie vrij geeft maar tot op heden nog niets.

 

Ik heb enkel problemen met mijn ci-kaart, het lukt niet om hem werkend te krijgen onder windows. De tunerkaart alleen geeft geen problemen, zelfs met de laatste drivers.

Wel heb ik onlangs gezien dat er aan de connector waarin de cam gaat een pin ontbreekt. Dus die gaat terug ter vervanging.

 

Vandaag heb ik mijn smargo gekregen, ik zal deze dit weekend installeren. Deze kan later nog gebruikt worden voor een tweede smartcard indien ik dit wil.

 

Groeten,

Ronald.

Mythbuntu 11.10

Assrock A330ION, 2Gb Ram, 160GB HDD + 320GB HDD + NAS, Mystique Satix S2 sasc-ng

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: microchip
Ik heb onlangs TvSource geprobeerd, maar bij he scannen van de zenders krijg ik geen signaal. Zou WMCE onder WIN7 de tuner continue in gebruik hebben? Ik ben nog niet echt vertrouwd met het programma. Waarschijnlijk doe ik iet fout.


Voor zover ik weet is de tuner onder WMCE niet continue in gebruik.
Wel heb ik ergens gelezen dat je een tijdje moet wachten na dat je configuratie van de tuner(s) voltooid hebt.
Tot je ziet dat WMCE signaal sterkte weergeeft, in de channellijst staan dan reeds alle zenders dat hij gevonden heeft.
Hoe TvSource juist werkt heb ik geen idee.

Ik heb alls werkend gekregen in Mythbuntu, voorlopig met een Smargo.
Dus mijn test opstelling met windows is verwijderd en kan ik niet nazien hoe dat juist werkt.

Groeten,
Ronald.

Mythbuntu 11.10

Assrock A330ION, 2Gb Ram, 160GB HDD + 320GB HDD + NAS, Mystique Satix S2 sasc-ng

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: microchip
Ronald,

Dus je krijgt ook alle TVV kanalen erdoor?
Dit is wel echt interresant.
Met Smargo ben ik nog niet vertrouwd. Ik ga me er eens in verdiepen.



Ik krijg alle kanalen, enkel met de stream van de Astra 23.5, 11739 Mhz, heb ik soms problemen waarbij ik soms kan kijken, de andere keer niet.
Wat daar juist misloopt heb ik nog niet kunnen achterhalen. Ik moet nog alle logbestanden nazien, hiervoor heb ik voorlopig nog geen tijd voor gehad.
Mijn smartcard wordt nu ook bijgewerkt, dat lukte eerst niet door een verkeerde instelling.
Als je hulp voor de smargo nodig heb kan ik helpen om hem te installeren onder linux. Voor windows heb ik dat niet opgezocht dus daar weet ik niet hoe dat moet.

Groeten,
Ronald

Mythbuntu 11.10

Assrock A330ION, 2Gb Ram, 160GB HDD + 320GB HDD + NAS, Mystique Satix S2 sasc-ng

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Intussen is dit draadje alweer een paar weken oud, maar heeft iemand het al gefikst gekregen??

Ik heb hierover ook een berichtje gestart bij de resellers/rebranders van deze kaart: http://www.show24.biz/forum/topic.php?topic_id=41

 

Mbt DVBViewer en de andere DVBLogic producten, mijn ervaring is dat het werkt zolang de CI adapter niet aangesloten is. Zodra die aangesloten is (rechtstreeks met de flatcable of aan de losse miniPCIe bridge) heb ik dezelfde problemen als hierboven beschreven.

 

Iemand al een oplossing hiervoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ron1604

 

Ik heb dit ook nooit werkend gekregen.

Ondertussen heb ik op uw draadje ingepikt dat ik met het zelfde probleem zit.

Ondertussen draait het hier twee à drie maanden zonder veel problemen onder linux + smargo, enkel een fout met mythbuntu die ik nog niet opgelost gekregen heb.

Voor linux is er nog geen driver voor de ci-module (wordt aan gewerkt maar tot op heden nog geen update hierover), vandaar de smargo.

 

Groeten,

Ronald

Mythbuntu 11.10

Assrock A330ION, 2Gb Ram, 160GB HDD + 320GB HDD + NAS, Mystique Satix S2 sasc-ng

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mijn mediacenter draait nu al enige maanden.

Ik heb nog wel enkele problemen die ik niet opgelost krijg.

 

Motors TV, Discovery HD, en Extreme Sports krijg ik er nog niet door. Ik gebruik een TVV Basic+ abonement.

 

Na de mediacenter vorige week opnieuw te installeren, kan ik van sommige zender niet meer opnenem. Zoals 2BE VT4 en nog andere SD kanalen. Als ik op opname druk, krijg ik een "ping" geluid, maar de rode bol verschijnt niet.

 

Ik heb nog een smargo aangekocht, maar ik weet niet hoe ik dat ding moet gebruiken i.p.v. de cardreader van Mystique.

 

Heeft er nog iemand deze problemen en weet iemand de oplossing?

 

Voor de rest prachtig beeld en geluid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...