Ga naar inhoud


QboxHD en Ziggo CI+ module


GerardK

Aanbevolen berichten

Sinds 2 weken een QboxHD. Vorige week de DVB-T vervangen door een DVB-C. Na wat puzzelen keurig alle digitale kanalen van Ziggo Brabant er in met uitstekend beeld op de vrije zenders,ook Ned1 HD.

Alleen herkent de Qbox de abo-kaart van Ziggo niet. Daarom de CI+ module besteld en deze vandaag erin met mijn abo-kaart van Ziggo.

Helaas nog steeds geen beeld op de zenders waarvoor ik deze abo heb.

Iemand een oplossing hiervoor???

Dreambox 7020HD, LG 3D TV,

Xtreamer Prodigy Mediaplayer, Sony Homecinema,

Tilburg

Nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aangezien ik voor wat deze box betreft nog een leek ben, heb ik geen idee hoe dat te doen. Op de Ucas supportsite ook niets gevonden.

Enige uitleg zou dus welkom zijn.

BVD Gerard

Dreambox 7020HD, LG 3D TV,

Xtreamer Prodigy Mediaplayer, Sony Homecinema,

Tilburg

Nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

gebruik je een softcam....anders zit er een diablocam v2.3 standaard in.

andere optie is via een smargo te gaan werken met newcs/cccam/oscam

newcs...werkt zeker met ziggo.....dat gebruik ik ook voor ziggo vanwege het verleden (oude dbox2)

wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee softcams waaruit ik kan kiezen om aan of uit te zetten n.l. de Radar4.12 en de laatse Oscam.

Juist met de Oscam zou het volgens ingewijden mogelijk moeten zijn om de Ziggo kaart intern te sharen, maar hoe dat moet daar heb ik geen flauw idee over, en kan dat ook tot nu toe nergens vinden.

Dreambox 7020HD, LG 3D TV,

Xtreamer Prodigy Mediaplayer, Sony Homecinema,

Tilburg

Nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met radar moet het intern sharen ook werken, alleen moet de andere box dan ook radar hebben.

dit is dus alleen het geval bij de qbox dus.

Radar werkt ook als client van Cccam en newcs of gbox.

Zie jou radar.cfg

 

Maar even een vraagje waar kan ik aan een dvb-c tuner komen voor de qboxhd?

Mag via pm.

 

Mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen andere box. Wat ik wil is gewoon dat de Oscam of de Radar de kaart leest als deze in 1 van de 2 readers zit en ik op de box zelf dus de gecodeerde zenders van Ziggo voor welke ik een abo heb, opent.

Krijg trouwens morgen een Alfacrypt module waar het volgens sommigen ook mee zou moeten werken.

Afwachten dus.

Dreambox 7020HD, LG 3D TV,

Xtreamer Prodigy Mediaplayer, Sony Homecinema,

Tilburg

Nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de Alphacryptmodule gehaald en HOERA, het werkt perfect.

Nu dus een QboxHD welke niet alleen satelietzenders ontvangt, maar ook mijn complete Ziggo kabelpakket en ook inderdaad ales waar ik een abo voor heb opent.

Was al blij maar ben nu dua uiterst tevreden met deze fantastische ontvanger.

Dreambox 7020HD, LG 3D TV,

Xtreamer Prodigy Mediaplayer, Sony Homecinema,

Tilburg

Nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Een goedenavond,ik moet mijn c-tuner nog terugzetten:enkele vraagjes:Heb je twwee of drie plaatsen bezet,nog bijzondere instellingen gedaan,zenderlijst of gescand,onderste of bovenste cardreader en welk mapje heb je gebruikt van de Oscam mogelijkheden,met de Digitenne wil het nog niet pakken,wel de zenders maar nog gedecodeerd,CD kaart werkt goed.MVG.Gerard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerardv
Een goedenavond,ik moet mijn c-tuner nog terugzetten:enkele vraagjes:Heb je twwee of drie plaatsen bezet,nog bijzondere instellingen gedaan,zenderlijst of gescand,onderste of bovenste cardreader en welk mapje heb je gebruikt van de Oscam mogelijkheden,met de Digitenne wil het nog niet pakken,wel de zenders maar nog gedecodeerd,CD kaart werkt goed.MVG.Gerard.

2 plaatsen bezet namelijk dvb-s en dvb-c
Laatste sw versie.
alles in map /var/oscam/
Ja wel speciale instellingen voor de onderste cardreader.
Ik gebruik oscam versie 3086.
Qboxhd Softcam Panel V2.10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit ook al een tijd draaien, maar werkte in het oude filisystem met radarcam en daarin werkte de ziggokaart niet. Heb daarvoor de Alphcryptmodule aangeschaft en dat werkte wel.

Inmiddels het nieuwe filesytem geinstalleerd, met de image van Roy. Ook het nieuwste softwarepanel geinstalleerd en nu oscam in gebruik i.v.m. het sharen, waarbij je voor de oscam via de ab je cline in kunt voeren. Werkt dan ook perfect alleen nog steeds ziggo dus op bovenstaande manier.

Welke instelling heb jij gebruikt voor de cardreader van de oscam?

Dreambox 7020HD, LG 3D TV,

Xtreamer Prodigy Mediaplayer, Sony Homecinema,

Tilburg

Nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...